اجرای ٨5 طرح هنری و عمرانی توسط ستاد بازسازی عتبات فارس


اجرای ٨5 طرح هنری و عمرانی توسط ستاد بازسازی عتبات فارس

شیراز- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: بیش از ۸۵ طرح و پروژه هنری و عمرانی در حرم های مطهر عتبات عالیات توسط فارس در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر قاسمی ظهر شنبه در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در جمع خبرنگاران، بیان کر: از جمله طرح‌هایی که توسط استان فارس در حال انجام است و این پروژه نیز در حال اتمام بوده است می‌توان به بازسازی حرم‌های مطهر در عراق اشاره کرد اما با توجه به استقبال زوار از این طرح طرح توسعه حرم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: صحن حضرت زهرا (س) با وسعتی بالغ بر ٢٢٠ هزار مترمربع در نجف اشرف بیش از ٩٧ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که در مراسم اربعین امسال، این صحن پذیرای اسکان ٧٠ هزار زائر در هر شب بود.

قاسمی در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از طرح‌هایی که توسط مهندسان ایرانی در حال اجرا است صحن حضرت زینب کبری (س) نیز در کربلا بوده که این صحن بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در فضایی به مساحت ۱۶۴ هزار متر مربع در سه طبقه در حال اجراست.

او همچنین با بیان اینکه صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با محوریت سه استان فارس، قم و خراسان رضوی در حال احداث است، عنوان کرد: این صحن ۵ هزار مترمربعی در حال حاضر در مرحله گودبرداری است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود یاداور شد: بیش از ۱۰۲ موکب در اربعین امسال پروانه فعالیت برای انان صادر شد که بخش قابل توجه‌ای از این موکب ها در کربلا با بیش از ۵۲ موکب مستقر بوده‌اند.

به گفته او ۶ موکب در سطح استان ،۸ موکب در شلمچه، ۷ موکب در نجف، ۲۶ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۵۲ موکب در کربلا و یک موکب نیز در کاظمین مستقر شده بود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس یادآور شد: فارس جزو ۵ استان برتر در بحث نذورات بوده و سرانه هر نفر برای مشارکت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران