دستپاچگی دشمن در فتنه اخیر/روش های فرهنگسازی نیازمند آسیب شناسی


دستپاچگی دشمن در فتنه اخیر/روش های فرهنگسازی نیازمند آسیب شناسی

بیرجند- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دستپاچگی دشمن در فتنه اخیر گفت: در بخش های مختلف فرهنگسازی برای رفع نقاط ضعف باید روش های کاری گذشته را آسیب شناسی و اصلاح کنیم.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انقلاب و کشور ما به واسطه اهداف و آرمان‌هایی که در منطقه پیرامون نفی سلطه و عدم وابستگی به قدرت‌ها دارد همواره با انواع و اقسام حیله‌ها و فتنه‌ها از سوی استکبار رو به رو بوده است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه این فشارها شاید در مقطعی حرکت رو به جلوی ملت را کند کرده باشد، افزود: اما هیچگاه حرکت ملت ایران و انقلاب متوقف نشده است.

نصیرایی اظهار کرد: در ایام اخیر نیز وقتی دشمن روند پرشتاب ارتباطات بین‌المللی و رفع موانع اقتصادی را در کشور ما دید فتنه‌ای را به بهانه حجاب و گشت ارشاد راه انداخت.

حجاب و گشت ارشاد بهانه بود

وی با اشاره به اینکه در این فتنه اخیر دشمن بسیار دستپاچه عمل کرده و از همان روزهای ابتدایی ماهیت خود را نشان داد، افزود: از همان ابتدا گفتند که حجاب بهانه است و اصل نظام نشانه آن است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: هیچ منطقی آتش زدن آمبولانس و آسیب به نیروی انتظامی و پلیس را نمی‌پذیرد.

نصیرایی با اشاره به اینکه همین افشای ماهیت اصلی دشمن موجب شد که مردم بعد از چهار- پنج روز از آغاز فتنه به میدان بیایند، یادآور شد: بعد از آرامش نسبی در کشور دشمن برای تنفس مصنوعی به فتنه‌اش بحث غائله تجزیه طلبی را پیش کشید.

وی ادامه داد: کردها و بلوچ‌های عزیز کشور ما به خوبی می‌دانند که آمریکایی‌ها چه فتنه‌هایی را طراحی کرده‌اند و حتی در افغانستان و پاکستان بر سر مردم شیعه و اهل سنت چه آوردند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان گفت: مردم کرد عزیز به خاطر دارند که در فتنه داعش اگر سردار شهید سلیمانی و یارانش نبودند چه بر سر ناموس کُرد در کشور عراق می‌آمد.

نصیرایی در پاسخ به سؤالی درباره درس‌های فتنه اخیر و چگونگی رفع نقاط ضعف ما در داخل اظهار کرد: به نظر من در بخش‌های مختلف چه در حجاب و یا در حوزه آموزش و … باید روش‌ها را اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: نیاز است شیوه‌های کاری خود و آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و صدا و سیما و غیره را آسیب شناسی جدی داشته باشیم چرا که حتی به انحراف کشیده شدن یک جوان خوشایند ما نیست.

گلایه از رها بودن فضای مجازی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از دیگر نقاط ضعف ما بحث رها بودن فضای مجازی است و بسیاری از دغدغه مندان و دلسوزان بارها و بارها بر آن تأکید کردند.

نصیرایی در پاسخ به این سوال که آیا مقصود از رها نبودن فضای مجازی فیلترینگ بعضی از شبکه‌های اجتماعی است، یادآور شد: مقصود من قانونمند بودن فعالیت در فضای مجازی است.

وی گفت: اینکه یک محتوای نامناسب در اختیار کودک ما قرار می‌گیرد که گاه حتی قدرت تحلیل شبهات و … را ندارد بی شک آسیب زننده به خود او و بعد جامعه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: کار و فعالیت در فضای مجازی باید چارچوب داشته باشد و حتی در کشورهای به اصطلاح ابرقدرت نیز فضای سایبر اینگونه رها نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه