«کار فرهنگی مستمر» نیاز امروز جامعه/ باید مراقب جوانان بود


«کار فرهنگی مستمر» نیاز امروز جامعه/ باید مراقب جوانان بود

آرادان- امام جمعه آرادان با اشاره به هجمه اخیر دشمنان علیه ایران اسلامی، گفت: کار فرهنگی مستمر بهترین راهکار برای حفظ نوجوانان و جوانان، از فرو غلطیدن در دام شیاطین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اینکه جبهه مخالف و معاند ایران اسلامی و جبهه مخالف مردم در این روزهای اخیر فتنه‌هایی علیه ملت ما ایجاد کردند، تاکید کرد: از ضد انقلاب تا منافقان و سلطنت‌طلبان، بهائیان و صهیونیست‌ها و انگلستان و آمریکای مداخله‌گر، ضربه خورده از نظام اسلامی در یک جبهه وسیع آمده‌اند تا مانند سال ۸۸ و ۹۸ با انقلاب مقابله کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد اغتشاش‌گر مشخص بود که آموزش دیده هستند و برخی از آن‌ها حتی توان عملیاتی داشتند، بیان کرد: اندک هنرمندان و فوتبالیست‌های ما در توئیتر و فضای مجازی و … به ماجراها دامن زدند و حتی جوانان را تحریک هم کردند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه این افراد با دشمن همراه شدند، تاکید کرد: این اشخاص که البته تعدادشان معدود است، در داخل کشور زندگی می‌کنند و این درست نیست که برای دشمنان کار کنند. این گروه از بیت‌المال به این جایگاه رسیده‌اند اما پشت به نظام کرده‌اند در حالی که شهرت‌های این افراد از برکت انقلاب و شهدا بوده است.

شریفی نیا با بیان اینکه عملکرد این افراد دردناک است، بیان کرد: دشمن جنگ احزاب را علیه ایران اسلامی شروع کرده و مدام فراخوان می‌داد تا جوانان به میدان بیایند در حالی که بهترین راهکار برای نگهداشتن و حفظ نوجوانان و جوانان ما از فرو غلطیدن در دام شیاطین، کار فرهنگی مستمر است.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی واجب است وگرنه دشمن از ما سبقت می‌گیرد، تاکید کرد: باید معارف اهل بیت (ع) را به فرزندانمان آموزش دهیم قبل از اینکه گروه‌های انحرافی بتوانند بچه‌های ما را در دام خودشان بگیرند و گرفتار کنند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه علی (ع) در نامه‌ای به امام حسن (ع) می‌فرمایند شما دلتان پاک است و جوان هستی و قلب شما مانند زمین بایر است و هر چه در این زمین خالی از بذر بپاشید همان را قبول می‌کند لذا باید مراقبت کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه اگر بذر نادرست در زمین کاشته شود، همان برداشت خواهد شد، گفت: اگر توانستیم قلب نوجوان و جوانمان را قبل از دشمنان، به دست بگیریم و آنان را با معارف اسلام و اهل بیت (ع) و معارف شهدای عظیم الشان آشنا کنیم، دشمنان ناامید می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این قلب را ما باید به دست بیاوریم، گفت: سپاه و نیروی انتظامی خدوم و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و مؤسسات فرهنگی ما، کتابخانه‌ها، روحانیان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و آموزش و پرورش ما باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز