بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی کرمانشاه


بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی کرمانشاه

کرمانشاه- به مناسبت هفته گردشگری معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه از بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی کرمانشاه در روز جمعه خبر داد.

علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع هفته گردشگری از تاریخ پنج مهرماه، اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری ۲۷ سپتامبر را روز جهانی گردشگری اعلام کرده که امسال با پنجم مهرماه مصادف شده و تا روز دوشنبه یازدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هفته گردشگری برنامه‌هایی همسو در نظر گرفته شده، افزود: غبار روبی مزار شهدا، دیدار مسئولین حوزه گردشگری با نماینده ولی فقیه کرمانشاه، سخنرانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه پیش از خطبه نماز جمعه، بازدید رایگان از مکان‌های تاریخی و موزهای، زنگ گردشگری در یکی از مدارس استان کرمانشاه، بر گزاری اردوی تفریحی یک روزه برای دانش آموزان و … از جمله برنامه‌های مورد نظر در این هفته بوده که تعدادی از آنها اجرا شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته گردشگری در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری بازدید رایگان عموم مردم کرمانشاه از موزه‌های و امکان تفریحی زیر نظر میراث فرهنگی استان کرمانشاه در روز جمعه هشتم مهرماه است.

صابر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵ موزه در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: موزه‌های مردم شناسی در برخی از شهرستان‌های استان کرمانشاه، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا، طاق بستان، تکیه بیگلر بیگی، بیستون جز موزهای مهم استان کرمانشاه است که از مردم دعوت می‌شود که از آنها بازدید به عمل آوردند.

وی در پایان با گرامیداشت هفته گردشگری، عنوان کرد: برنامه‌هایی در هفته گردشگری و همچنین پس از پایان هفته گردشگری با هدف معرفی و شناساندن بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه در استان و کشوری تدارک دیده شده که در حال بررسی و انجام است‌.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا