زکات به عنوان یک شاخص نظام ساز در حکومت اسلامی باید تبیین شود


زکات به عنوان یک شاخص نظام ساز در حکومت اسلامی باید تبیین شود

زنجان- مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: زکات به عنوان یک شاخص نظام ساز در حکومت اسلامی باید بیش از پیش تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری ظهر پنجشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در زنجان، گفت: فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات به عنوان یکی از بزرگترین توفیقات الهی و نشانه فضل و رحمت پروردگار به جمهوری اسلامی است.

وی ابراز داشت: اهمیت والای فریضه بزرگ زکات که به طور مکرر در قرآن کریم و در کنار نماز از آن یاد شده، ایجاب می‌کرد بسیار زیاد به آن پرداخته شود.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: مسئولیت ما در قبال فریضه عظیم الهی زکات بسیار سنگین است.

مهری تاکید کرد: در بُعد علمی و در پیام رهبری به موضوع پژوهش، معرفتی و ترویجی نیز تاکید ویژه ای شده و در بُعد ترویجی دستور به نهضت احیا و ترویج زکات صادر شده است.

وی گفت: هدف از تشکیل چنین جلساتی فرهنگ سازی فریضه الهی زکات در جامعه است و هر چه توفیق بیشتری در فرهنگ سازی، ترویج، تبیین و جمع آوری زکات داشته باشیم نعمات مضاعف‌تری برای فقرا و نیازمندان خواهد داشت.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی ابراز کرد: زکات به عنوان یک شاخص نظام ساز در حکومت اسلامی باید بیش از پیش تبیین شود.

مهری افزود: کمیته امداد امام خمینی کشور به عنوان دبیرخانه شورای مرکزی زکات وظیفه جمع آوری، ترویج و تبلیغ این فریضه را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال یکی از برنامه‌هایی که دبیرخانه شورای مرکزی زکات دنبال می‌کند برگزاری جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان‌های مختلف کشور است، افزود: تا پایان سال در تمامی استان‌های کشور این جشنواره برگزار خواهد شد.

مهری بر لزوم فرهنگ سازی و جریان سازی فریضه عظیم زکات در کشور تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز