برداشت روزانه 150 تن میگو از سایت گمیشان/ بیماری رویت نشد


برداشت روزانه 150 تن میگو از سایت گمیشان/ بیماری رویت نشد

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان از برداشت روزانه ۱۵۰ تن میگو از سایت پرورشی گمیشان خبرداد و گفت: عملیات برداشت تا دو هفته آینده ادامه دارد.

علی کاووسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: چند روز گذشته در تعداد محدودی از استخرهای سایت میگوی گمیشان به دلیل کاهش دمای هوا و سرما، تلفات داشتیم که به دلیل سن کم میگوها و پایین بودن سیستم ایمنی آنها اتفاق افتاده و بعد از بررسی در آزمایشگاه آق قلا به روش‌های مختلف، بیماری تأیید نشد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: به دلیل ماندگی لاشه و تغییر رنگ آن، در ظاهر به نظر می‌رسید که بیماری اتفاق افتاده باشد اما چنین نبود و آزمایشات آن را تأیید نکرد.

وی بیان کرد: بیشتر تلفات، میگوی های وزن پایین (هفت گرمی) و نابالغ بودند و در چهار استخر هر کدام حدود پنج کیلوگرم تلفات اتفاق افتاده که با توجه اینکه هر استخر ۳.۵ تن محصول دارد این میزان تلفات بسیار ناچیز بوده است.

کاووسی گفت: هم اکنون روزانه ۱۲۰ الی ۱۵۰ تن برداشت میگو از سایت گمیشان انجام شده و تاکنون دو هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شده و این عملیات تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان از پیش بینی برداشت هزار و ۳۰۰ تن محصول دیگر خبرداد و گفت: از ظرفیت تمام سردخانه‌ها و مراکز عمل آوری استان استفاده می‌کنیم و تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

طبق گفته وی میگوهای برداشت شده به مراکز فرآوری رفته و برای صادرات بسته بندی می‌شوند.

کاووسی عنوان کرد: در این مراکز هم مسئولان فنی و کارشناسان وجود داشت و بر این کار نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: در محل برداشت ۶۰ نیسان یخچالدار مشغول کار بوده که محصول را به مراکز فرآوری (هفت مرکز) می‌رسانند که در هر مرکز هم بالغ بر ۳۰۰ نفر فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس صبح بخیر بارانی | 100 عکس نوشته صبح بخیر برای روز بارونی