کنگره های شهدا در استان ها برگزار می شود


کنگره های شهدا در استان ها برگزار می شود

ساری- مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه با بیان این که کنگره شهدا هرپنج سال در استان ها برگزار می شود،گفت: دومین کنگره شهدای استان مازندران سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره بزرگداشت شهدای مازندران با بیان اینکه این کنگره برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان برگزار می‌شود، افزود: انتقال حماسه و پیام شهیدان به جامعه از اهداف است.

وی بااظهار اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری پیام شهیدان نقطه مقام جنگ نرم دشمنان است، افزود: دشمن در جنگ نرم تلاش می‌کند تا مردم را بترساند و ناامید کند ولی شهیدان به ما می‌آموزند که امیدوار و نسبت به آینده خوشبین باشیم.

وی با عنوان اینکه کنگره‌های شهدا برای هر پنچ سال یکبار در تمام استان‌ها برگزار می‌شوند، گفت: مازندران نقش مؤثر در دفاع مقدس داشت و از این رو کنگره شهدای استان برای سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.

سردار آزادی گفت: همه باید برای برپایی کنگره تلاش کنیم و از ظرفیت‌های هنری و مردمی برای برپایی کنگره بهره گیری کنیم تا آئینی در تراز ملی و بین المللی برگزار شود.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز با بیان اینکه دومین کنگره ملی بزرگداشت سرداران، امیران و شهدای استان برگزار می‌شود، گفت: این کنگره در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود از این رو با جلسات متعدد اعضای شورای سیاستگذاری، دبیران و مسئولان کمیته‌های ۱۷ گانه را تعیین کردیم.

وی گفت: این کنگره متشکل از ۱۷ کمیته و کارگروه است و هر یک از کمیته‌ها دارای شرح وظایف خاصی هستند و نمایشگاهی به منظور ارائه دستاوردهای کمیته‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به تاکید حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به زنده نگهداشتن یاد وخاطره شهیدان گفت: شهیدان پیام آزادی و حق طلبی را به جامعه منتقل کردند و کنگره شهدا می‌تواند در مقابل ظلم و فساد نقش مؤثری داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای نسل جوان و نوجوان جامعه باید وضعیت دفاع مقدس و سبک زندگی شهیدان را تبیین کنیم.

استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و ۴۲ شهید مدافع حرم تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی