کنگره پژوهشی دانشجویان رویدادی دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است


کنگره پژوهشی دانشجویان رویدادی دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است

اردبیل- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی و ارائه پژوهش‌های فناورانه و دانش‌محور از اهداف و رویکردهای اصلی این کنگره است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد پورفرضی ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل اظهار کرد: سلامت جز جدانشدنی زندگی استان‌ها است که کسب اطلاعات صحیح در حفظ، ارتقا و بهبود آن از ضروریت‌ها تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهشی در این حوزه می‌تواند راهگشا باشد، تصریح کرد: پژوهش دانشجویی به دلیل آنکه برآمده از انرژی عظیم، روحیه بالا و امید به آینده است، فارغ از ارزش علمی آن می‌تواند اثرات مهمی در جامعه داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ایده‌پردازی را مؤلفه مهم در تحقیق و پژوهش دانست و گفت: کنگره علمی یکی از بهترین فرصت‌ها برای دانشجویان و اساتید است که با الهام گرفتن از نتایج محققان دیگر و آمیختن آن با فرضیات خود، می‌توانند ایده‌های نوین در رشته‌های تخصصی ارائه کنند.

پورفرضی افزود: در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتعال‌آفرینی» میزبان خیل عظیمی از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور هستیم تا با ایده‌های فناورانه بتوانیم سلامت را در جامعه ترویج داده و پژوهشگران عرصه سلامت اصالت خود را با تبدیل به علم در جامعه ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال کرونا امیدی به برگزاری این کنگره در اردبیل وجود نداشت، خاطرنشان کرد: با موافقت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اردبیل برای برگزاری این کنگره ملی و بین‌المللی برگزیده شد و ما اطمینان داریم نخستین کنگره بعد از اپیدمی کرونا می‌تواند نتایج مثبت و مهمی در پی داشته باشد.

پورفرضی از اهداف مهم برگزاری کنگره را آشنایی پژوهشگران با فعالیت‌های همدیگر و ایجاد شبکه‌های تحقیق دانست و اضافه کرد: این کنگره در نیل به اهداف مهم موفق بوده و می‌تواند زمینه لازم را برای این امر فراهم کند.

وی با بیان اینکه این دوره از کنگره پذیرای بالاترین آمار مقالات دریافتی در کل ادوار کنگره است، بیان کرد: نزدیک به یک‌هزار و ۹۰۰ خلاصه مقاله دریافتی در این کنگره را شاهد بودیم که روند داوری در ۲ بخش اساتید و دانشجویی منجر به برگزیده شدن ۷۱۷ مقاله شد.

پورفرضی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با اعلام نتایج استقبال از پژوهشگران انجام شد و امروز در فضای سالم در کنار تبادل یافته‌ها و پژوهش‌های جدید به روز، شاهد متفاوت‌ترین کنگره ملی سالیانه پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از قضاوت این مقاله‌ها با حضور ۲۶۰ نفر داور خبر داد و گفت: کنگره در حال حاضر با ۵۵۰ نفر شرکت‌کننده رشته‌های پزشکی در اردبیل در حال برگزاری است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد