جشنواره علمی و ترویجی زکات در زنجان برگزار می شود


جشنواره علمی  و ترویجی زکات در زنجان برگزار می شود

زنجان-مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: جشنواره علمی - ترویجی زکات به صورت ملی ۷ مهرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی گفت: جشنواره علمی - ترویجی زکات به صورت ملی ۷ مهرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در زنجان برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره با هدف جریان‌سازی فرهنگ خیر و احسان، آگاه‌سازی، اقناع‌سازی و شناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم دینی، علمی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه‌سازی و تبیین اثربخشی این فریضه واجب الهی در محرومیت‌زدایی و توجه به نقش زکات در کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی، چگونگی تحقق زکات مولد، راهکارهای تبدیل زکات به درآمد پایدار و رابطه زکات با سایر فرایض دینی، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علمی - ترویجی و تکریمی زکات است.

صالحی با بیان اینکه زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: متولی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در کشور بر اساس اذن، ولی‌فقیه و قانون زکات دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه تبیین نقش و جایگاه زکات در محرومیت‌زدایی یکی از اهداف جشنواره زکات است، خاطرنشان کرد: قدردانی از مقالات و یافته‌های پژوهشی و تجلیل و تکریم فعالان عرصه زکات به منظور ترویج این فریضه واجب الهی از مهم‌ترین مواردی است که در جشنواره علمی - ترویجی زکات پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی