نشر معارف اهل بیت در دوران امام رضا (ع) به اوج رسید


نشر معارف اهل بیت در دوران امام رضا (ع) به اوج رسید

همدان-مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت:امام باقر و امام صادق (ع)هم با استفاده از کرسی درس به انتقال معارف اصیل شیعی پرداختند و در نهایت و در در دوران امام رضا(ع) این معارف به اوج خود رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت السلام محمد هادی نظیری در اجتماع امام رضایی ها در میدام امام خمینی ره همدان اظهار کرد:پس از هجرت امام رضا(ع) از مکه به مدینه که هجرت حضرت معصومه(س) و برادرش احمد ابن موسی(ع) را در پی داشت، سه قطب اصلی حرکات معنوی در ایران از این خانواده آغاز و قریب به ۴۰ هزار نفر از فرزندان ائمه و امامزادگان و شیعیان و علویان به ایران هجرت نمودند.

وی افزود: بعد از شهادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امامان بعد ایشان در صدد بازیافت هویت امام معصوم و مقام ولایت در فضای جامعه بودند و هر کدام نیز از ابزاری استفاده میکردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امام سجاد(ع) از ابزار دعا و نیایش؛ امام باقر و امام صادق(علیهم السلام) هم با استفاده از کرسی درس به انتقال معارف اصیل شیعی پرداختند و در نهایت و در در دوران امام رضا(ع) این معارف به اوج خود میرسد؛ لذا ما به امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) میگوییم.

حجت‌الاسلام نظیری در پایان و با اشاره به ۳۰ روایت از امام رضا(ع) در باب فرج، انتظار فرج را تلاش برای آماده سازی مقدمات ظهور امام عصر(عج) دانست و بیان کرد: اجتماع شیعه در ایران اسلامی، حول محور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، برای مقدمه سازی ظهور حجت پایانی الهی، امام عصر(ع) می باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق