هسته مرکزی شهر زنجان با مشکل ترافیکی مواجه است


هسته مرکزی شهر زنجان با مشکل ترافیکی مواجه است

نجان-سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: هسته مرکزی شهر زنجان با مشکل ترافیکی دست به گریبان است و ظرفیت تردد زیاد وسائط نقلیه را ندارد.

سرهنگ سید حبیب موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تجربه نشان داده است که در هسته مرکزی شهر زنجان و از ساعت ۱۷ تا ۲۱ همواره با مشکل تراکم ترافیک مواجه هستیم، افزود: دلیل اصلی این امر نیز نبود جای پارک است که این موضوع بارها در شورای ترافیک مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه بارها اعلام شده است که نبود پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی شهر برای مردم مشکل‌زا شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، مطب پزشکان، بانک‌ها، مراکز تجاری و … همگی در هسته مرکزی شهر قرار گرفته و مراجعه مردم به این مراکز در ساعات بعد از ظهر، همواره ما را با مشکل ترافیکی مواجه کرده است، این در حالی است که پراکندگی این مراکز خدمات‌دهی را در سطح شهر زنجان نداریم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه برای پارک دوبله مبلغی که قانون در نظر گرفته است ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و این میزان جریمه به هیچ عنوان بازدارنده نیست، ادامه داد: به شهرداری پیشنهاد دادیم که پارک حاشیه‌ای را مدیریت کند. به عنوان مثال، در خیابان سعدی مغازه‌داران پارکینگ خیابانی را در قرق خود درآورده‌اند و ارباب‌رجوع به هنگام مراجعه به این مراکز، جایی برای پارک خودرو ندارد، به همین خاطر حتماً باید پارکینگ حاشیه‌ای در نظر گرفته شود.

موسوی با یادآوری اینکه برای مسیر بهشت زهرا (س)، میدان سپاه، میدان مدیریت، تقاطع ثمین که چندین گره ترافیکی داریم، سه چراغ راهنمایی و رانندگی پیشنهاد داده‌ایم که مصوب شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این موضوع مصوب شورای ترافیک است، باید اجرایی شود اما متاسفانه تا به امروز توسط شهرداری اجرا نشده، این در حالی است که این مصوبه مربوط به اوایل سال گذشته بود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه مسئله تقاطع غیرهم‌سطح برای حل مشکل ترافیکی برای بلندمدت جواب‌گو است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تقاطع ارتش، میدان مدیریت و تقاطع تربیت نیاز به تقاطع غیرهم‌سطح دارد.

موسوی با اشاره به اینکه در مهندسی ترافیک برای تقاطع‌ها یک سیکل تعریف می‌شود، متذکر شد: سیکل یعنی گردش چراغ راهنمایی که سبز، قرمز و زرد است و این سیکل نباید به گونه‌ای باشد که هر خودرو بیش از دو سیکل پشت چراغ بماند که اگر این اتفاق بیفتد، این بدان معنی است که تراکم ترافیک در آن تقاطع بیش از حد است و باید تقاطع به غیرهم‌سطح تبدیل شود؛ چرا که برای مردم آزاردهنده خواهد بود، این در حالی است که برخی از تقاطع‌ها در زنجان بیش از چهار سیکل هم برای یک خودرو معطلی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ترافیک موضوعی است که برای نظر دادن در این خصوص باید مطالعات زیادی بر روی آن انجام شود، عنوان کرد: این بدان معنی است که اگر بخواهیم در خصوص یک محدوده ترافیکی اظهار نظر کنیم، باید ورودی و خروجی خودروها، عابران و مسافرت‌هایی که از این محور انجام می‌شود و نیز معایب و مزایای آن سنجیده شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجاندر خصوص پیاده‌راه سبزه‌میدان که چند سالی است در هسته مرکزی شهر زنجان به اجرا گذاشته شده است، گفت: بالطبع امروز شاهد اجرای این طرح هستیم که به خاطر نارضایتی‌هایی که از سوی کسبه وجود دارد، دوباره در طرح مطالعاتی جامع ترافیکی قرار داده شده که بدون شک باقی ماندن این پیاده‌راه و یا لغو این طرح منوط به طرح مطالعاتی و نیز بعد از اجرای کامل طرح سبزه‌میدان است، به همین خاطر امروز نمی‌توان در این خصوص نظری داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403