هدف نهایی انسان رسیدن به کرامت است


هدف نهایی انسان رسیدن به کرامت است

قزوین - امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند عبادت را برای تقوا و تقوا را برای کرامت و کرامت را برای انسان‌ها آفرید، گفت: هدف نهایی انسان رسیدن به کرامت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در آئین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت که پیش از ظهر شنبه به صورت نمادین در هنرستان شهید چمران برگزار شد اظهار کرد: ما همواره با خدا و کتاب او مشورت می‌کنیم و خداوند می‌خواهد مسیر موفقیت، علم، دانش و پیشرفت را مطرح کند.

وی افزود: اولین آیات نازل شده به پیامبر مربوط به افتتاح، دانش، دانشمندی و تحصیل بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه پیشنهاد خدا این است که هر عملی را با یاد خدا شروع کنیم عنوان کرد: عالم سراسر اسرار الهی است، کسی که از این عالم استفاده کند نمی‌تواند بدون ارتباط با خدا باشد و اگر کسی با خدا در ارتباط نباشد نامحرم می‌شود و بهره لازم را نمی‌برد.

وی ادامه داد: دانشمندان سایر کشورها که با دین سروکار دارند اصولاً پیشکسوتان دینی محسوب می‌شوند و آنها نیز با یاد و نام خدا هر کاری را آغاز می‌کنند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: خداوند چنین می‌فرمایند که حضور تو در عالم اتفاقی نیست، تو مخلوقی و خالق داری و این در حالی است که افکار آشفته غربی و غیردینی بر این باور است که شما اتفاقی به دنیا آمدید.

وی مطرح کرد: خداوند برای ما شناسنامه تعریف کرده و معلمان بر این اساس در کنار قرار می‌گیرند و نکته مهم دیگر اینکه ما تحت تعلیم دین قرار می‌گیریم.

این مسئول تشریح کرد: رب اکرم ما را آفرید و با توجه به اینکه پروردگار ما اکرم بود و پیامبر ما نیز نبی اکرم بودند و شالوده وجودی ما نیز دارای کرامت است.

وی ادامه داد: رب اکرم به نبی اکرم مأموریت داد و سپس آموزه‌های دینی را به کرامت خلق کرد و جهان را برای شما و شما را برای عبادت آفرید.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: همه انسان‌ها بندگی می‌کنند اما اینکه چه کسی را بندگی می‌کنند مهم است، پیامبر اکرم (ص) نیز به دنبال اصلاح این مسئله بود که انسان‌ها بندگی خدا را داشته باشند و طبق آیه ۲۱ بقره تقوا پیشه کنند.

وی با بیان اینکه کتاب خداوند نیز کریم است و مدرسه عالم است اضافه کرد: هدف نهایی انسان رسیدن به کرامت است و این کتاب نیز قرآن کریم است.

این مسئول ابراز کرد: فرهیخته‌ترین انسان‌ها اولوالابواب هستند که مهمترین ویژگی آن‌ها ارتباط مستمر این افراد با خداوند است، چنانچه مهم‌ترین ویژگی امام، رهبر انقلاب و حاج قاسم که هر انسان عاقلی به ایشان افتخار می‌کند ارتباط مستمر با خداوند و تفکر عمیق است.

وی افزود: دین زمین و تفکر نهال است و باید توجه داشت که نمی‌توان نهال را در هر جایی کاشت و باید برای نهال زمین مناسبی پیدا کرد تا نهال به ثمر بنشیند و نهال فکر و اندیشه بالندگی پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: انبیا آمدند تا گنج نهفته در وجود عالمیان را آشکار کنند و ما گنجنامه ای هستیم که ممکنه است این گنج در ما شکوفا شود یا از بین برود، البته پیامبر (ص) به شکوفا شدن این گنج کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: خداوند عبادت را برای تقوا، تقوا را برای کرامت و کرامت را برای انسان‌ها آفرید و کتاب قرآن کریم را برای تحصیل کرامت معرفی کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واژگونی مرگبار پراید با 5 سرنشین زن و کودک در جاده ورامین