دانش آموزان صاحبان اصلی آینده کشور هستند


دانش آموزان صاحبان اصلی آینده کشور هستند

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: دانش آموزان صاحبان اصلی آینده کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح شنبه در آیین بازگشایی مدارس استان ایلام اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس به خاطر حمله رژیم بعثی مدارس در برخی مواقع در مناطق جنگ زده از جمله ایلام تعطیل شده بودند، مدارس گاهی در زیر درختان بلوط برگزار می‌شد.

وی تصریح کرد: با وجود جنگ اما، مدارس ما در جبهه‌های جنگ هم تشکیل می‌شد و امروز بسیاری از مسئولان ما کسانی هستند که در مدارس در جبهه‌ها درس خواندند، رزمندگان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های حق علیه باطل در برابر دشمن، خط دفاعی تشکیل می‌دادند و در همان شرایط نیز در کلاس‌های درس در جبهه حاضر می‌شدند، هم تحصیل و علم آموزی داشتند.

وی بیان کرد: امروز عزت و افتخار ما مرهون مجاهدت‌های شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان و مردان بزرگ است و امروز نوبت شما دانش آموزان است که در عرصه علم و دانش در راستای توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی گام بردارید.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه تحصیل، تهذیب و ورزش سه انتظار مقام معظم رهبری از دانش آموزان امروز است، ابراز کرد: اگر استعداد ایرانی به کار گرفته شود، به آن جایی می‌رسد که به فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر علم در ثریا باشد قوم سلمان فارسی به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امروز این عرصه برای دانش آموزان فراهم است، پیشرفت‌های علمی که امروز جمهوری اسلامی دارد نشان دهنده فراهم بودن شرایط برای دانش آموزان است، این پیشرفت امروز، مرهون خون شهیدان و تلاش علمی دانش آموزان است، ما در مدت زمان کوتاهی توانستیم به دنیا برسیم.

وی بیان کرد: دانش آموزان در کنار درس، تهذیب و ارتباط با خدا داشته باشند که بهترین کمک برای دانش آموزان در راستای ترقی و دستیابی به قله‌های علم است، اگر می‌خواهیم موفقیتی داشته باشیم به طور قطع، در پرتو ارتباط با خدا است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز مقابله دشمن با برای این است که ارتباط با خدا نداشته باشیم، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم در جنگی که با شیطان بزرگ و استکبار جهانی داریم شکست نخوریم، بایستی دانش آموزان امروز که آینده ساز کشور هستند این سه شاخص را محور فعالیت و زندگی خود قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی