تخصیص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آموزش و پرورش کرمانشاه


تخصیص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آموزش و پرورش کرمانشاه

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای مسئله آموزش و پرورش در کشور، گفت: بیش از یک هزارمیلیاردتومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه برای آموزش و پرورش استان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم صبح شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور دانش آموزان و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه دخترانه عصمتیه شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: باید برای علم و تحصیل ارزش متفاوتی قائل بود و دانش آموزان باید بدانند که امروز این آرامش و امنیت فراهم شده در جامعه که زمینه ساز تحصیل شده را مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش ایجاد شده در جامعه را نمی‌توان قیمت گذاری کرد، افزود: همزمان شدن شروع سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس را باید به فال نیک گرفت و در این هفته باید هر روز از رزمندگان و شهدا یاد کرد.

استاندار کرمانشاه به تقدیم شهدای فراوانی که از تمامی اقشار جامعه از جمله معلمان در راه انقلاب فدا شده‌اند، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم که خون شهدا پایمال شود چرا که به واسطه امنیتی که در جامعه ایجاد کرده‌اند حق بسیاری بر گردن تمامی مردم دارند.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع مقدس کشور را قوی‌تر کرده و دشمنان هیچگاه فکر نمی‌کردند دلاور مردان ما رشد کرده و امروز حرف اول منطقه را بزنند و این عزت، احترام و قدرت را شهدا به ما عطا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید خواسته‌هایی که شهدا از آنها دارند را برآورده کنند، تاکید کرد: همه دانش آموزان این سرزمین باید از راه تحصیل و آموزش برای پیشرفت و سربلندی ایران تلاش کنند چرا که شهدا هم در مکتب درس الهی و هم در مکتب درس دنیایی پیشگام و پیشرو بودند که در این مسیر می‌توان از آنها الگو گرفت.

استاندار کرمانشاه با قرائت روایات و مطالبی از بزرگان در زمینه اهمیت و جایگاه آموزش، بیان کرد: مقام معظم رهبری در منویات خود بارها تاکید کردند که آینده مملکت و جامعه دست دانش آموزان بوده و آینده چشم انتظار آنهاست و همچنین مسئله آموزش را مسئله اول نظام دانسته‌اند.

امیری مقدم افزود: با توجه به اهمیت مسئله آموزش در استان کرمانشاه در سفر رئیس جمهور به این استان اعتباری بیش از یک هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد زیرا امروز مسئله آموزش و تعلیم رکن اساسی کشور تلقی می‌شود.

وی به صرف ۳۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای ساخت مدارس، یادآوری کرد: در فرایند ساخت مدارس مبلغ ۵۲ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز کمک صورت گرفته و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کسب رتبه اول استان کرمانشاه در برنامه‌ریزی و ثبت‌نام آموزش و پرورش، گفت: به دلیل اهمیت بالای مسئله آموزش باید هر دانش آموز در کنار دروس مدرسه، حرفه و مهارتی بر اساس توانایی‌های خود بیاموزد و برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

امیری مقدم وظیفه آموزش و پرورش را رشد دانش آموزان در امر تحصیل، تهذیب و ورزش دانست و افزود: از دانش‌آموزان انتظار داریم که برای رشد پیشرفت خود در مسیر الهی گام بردارند و خلاق و فعال باشند، دشمن شناسی در مواقع حساس جامعه داشته باشند و در فضای مجازی استفاده درست در راستای پیشرفت خود داشته باشند چرا که امروز دشمن از طریق فضاهای مجازی به مسائل فرهنگی و آموزشی ما نفوذ کرده اما باید هوشیار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج