پیش‌بینی تولید بیش از 5870 تن عسل در کرمانشاه


پیش‌بینی تولید بیش از 5870 تن عسل در کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از پیش‌بینی تولید بیش از ۵۸۷۰ تن عسل در استان کرمانشاه خبر داد.

نادر پرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی در طرح سرشماری زنبورستان‌ها به طور همزمان در سراسر کشور سرشماری زنبورستان‌های استان کرمانشاه نیز توسط کارشناسان سامانه پهنه بندی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز زمان سرشماری‌ها، افزود: سرشماری زنبورستان‌ها در استان کرمانشاه از تاریخ ۱۶ مهرماه آغاز خواهد شد و به مدت ۱۲ روز تا ۲۸ مهرماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس تاریخ و زمان‌بندی تعیین شده در سراسر کشور برای سرشماری زنبورستان‌ها در هر استان این اقدام در تاریخ معین انجام خواهد گرفت و پس از اتمام تاریخ اعلام شده تقاضای جدید برای سرشماری ممنوع اعلام شده است.

پرور خاطر نشان کرد: کوچ زنبورها در زمان اعلام شده برای سرشماری ممنوع است که به همین منظور بررسی و جلوگیری از کوچ زنبورهای عسل و جابه‌جایی کندوهای آنها با همکاری فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی در خروجی و ورودی شهرستان‌ها انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تمامی اطلاعات مربوط به زنبورهای عسل و زنبورستان‌ها در سامانه پهنه‌بندی ثبت و بررسی می‌شود، گفت: در این سرشماری‌ها اطلاعات واحدهای زنبورداری از جمله: انواع کلنی‌ها و تعداد آنها، میزان تولیدات، ظرفیت تولید محصولات و… در این سامانه ثبت شده و برنامه‌ریزی لازم برای آنها انجام می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه هفتم استان کرمانشاه در تولید عسل کشور، عنوان کرد: طبق آخرین سرشماری انجام شده تعداد ۴۴۱ هزار و ۷۳۹ کلنی زنبور عسل در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۴۳۹ مورد کلنی مدرن هستند.

پرور با بیان اینکه بیشترین زنبورستان‌ها در شهرستان‌های صحنه و کنگاور قرار دارند، مطرح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بیش از پنج هزار و ۸۷۰ تن تولید عسل خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان