آتش زدن قرآن کریم هدفی جز دور کردن مردم از دین ندارد


آتش زدن قرآن کریم هدفی جز دور کردن مردم از دین ندارد

سنندج- مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حمله کردن به منابع دینی و مذهبی و آتش زدن قرآن در اعتراضات اخیر، هدفی جز دور کردن مردم از دین ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی پنج شنبه شب در نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشیع کردستان در سنندج، اظهار کرد: علمای اسلام اعم از اهل تسنن و تشیع در تاریخ معاصر و بعد از تمدن غرب تأثیرات چشمگیری بر ابعاد زندگی انسان داشته‌اند.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: دشمن به دنبال براندازی نیست بلکه به دنبال ایجاد جنگ داخلی در جمهوری اسلامی ایران است و می‌داند هرچه این جنگ طول بکشد می‌تواند برای کشورهای معاند فرصتی برای سو استفاده باشد.

وی به شکاف قومیتی، مذهبی و جنسیتی اشاره کرد و گفت: در این راستا دشمن با استفاده از تمام حربه‌ها برای ایجاد هر چه بیشتر این شکاف تلاش می‌کند و در صدد درگیر کردن جامعه و مردم با هم است تا راه برای آمریکا و اسرائیل بازسازی شود.

وی همچنین با اشاره به حمله به اماکن مذهبی از سوی معترضین حادثه مهسا امینی افزود: حمله کردن به منابع دینی و مذهبی و آتش زدن قرآن در این راستا چیزی جز دور کردن مردم از دین و اهداف ندارد و عالمان دینی وظیفه دارند در این موضوع با مسئله برخورد انسانی بکنند و نباید در موضعی بنشینند که در آن بلاتکلیف باشند.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: مسئله حجاب یک امر الهی است و روحانیون و مسلمانان نباید در این امر الهی کوتاهی کنند.

وی به اصلاح شیوه گشت ارشاد اشاره و عنوان کرد: برخورد گشت ارشاد در مقابله با مردم باید اصلاح شود و در این موضوع نیروی انتظامی مظلوم واقع شد چون آنها مجری قانون هستند نه قانون گذار و ظلم بزرگی به آنها شد.

حجت‌الاسلام جلالی اضافه کرد: باید به سرعت برای مردم شفاف‌سازی لازم صورت بگیرد و معترض به نحوه اجرای قانون برای ما حائز اهمیت است و به کلام آنها احترام گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز ضمن همدردی با خانواده مرحومه مهسا امینی اظهار داشت: اتفاقی که امروز در سطح کشور ما شاهد آن هستیم برای هر انسانی دردناک و غم بار است و جدای از علت اتفاق در ماجرا شاهد برنامه ریزی و طراحی هستیم که از سوی کشورهای بیگانه برای سو استفاده علیه ایران استفاده شده است.

وی عنوان کرد: افرادی که در مواجهه با حوادث این‌چنینی کلمه‌ای به زبان نمی‌آورند و به عنوان مدافع حقوق زنان وارد عمل می‌شوند در جهت سو نیت است که از این حادثه تلخ بهره‌برداری و سو استفاده می‌کنند.

وی افزود: در این شرایط منفعل بودن و سکوت کردن نه تنها ثواب نیست بلکه به پیشبرد راه حل دشمن کمک کرده و باید در این راستا موضع گیری صورت نگیرد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی گفت: نقش علما و روحانیون اعم از شیعه و سنی در این امر انکار پذیر است و برای تبیین و تشریح اتفاق افتاده باید موضعی درست و فعال داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)