دفاع وقتی در مسیر ارزش‌های الهی باشد، مقدس است


دفاع وقتی در مسیر ارزش‌های الهی باشد، مقدس است

تربت جام ـ همزمان با سراسر کشور و در آستانه هفته دفاع مقدس آئین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در مصلی الغدیر تربت جام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور، آئین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویری با حضور فرماندار، مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا در مصلی الغدیر شهرستان تربت جام برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مظاهری امام جمعه شهر نصرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس بیان کرد: دفاع وقتی در مسیر ارزش‌های الهی باشد مقدس است، وقتی تحت لوای ولی و محبت خدا قرار بگیرد مقدس می‌شود.

وی ادامه داد: دفاع که برآمده از ارزش‌های الهی است عزت دارد از این رو، هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل او قد راست کند زیرا هم حیات دنیوی و هم حیات اخروی دارد.

امام جمعه نصرآباد افزود: حیات دنیوی را بعد از گذشت چهل و سه سال از عمر با برکت انقلاب می‌بینیم و این حیات مبارک است، شهدا عند ربهم یرزقون هستند و این حیات اخروی است، عزت امروز ما از حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین وقتی به فتنه عظیم می‌رسد، می‌فرمایند: آگاه باشید و بدانید این علم اسلام به دست هر کس و جریانی که سر بلند کرده و ادعای اسلام داشته باشد، نمی‌ماند» همچون انقلاب اسلامی که پبه دست کسی می‌ماند که بصیرت داشته باشد؛ بصیرت نعمت الهی است که به هر کس داده نمی‌شود، هر کس بصیر شد حقایق را می‌بیند و می‌فهمد، حق و باطل را تشخیص می‌دهد و به موقع و به جا موضع‌گیری می‌کند، بصیرت یعنی دشمن‌شناسی، هر کس لبخند زد و آغوش باز کرد دوست ما نیست.

مظاهری تصریح کرد: این انقلاب محصول مجاهدت و تلاش‌های شما ایثارگران و مجاهدین بوده است، در این راه مؤمن و مجاهد حقیقی باید اهل صبر باشد، در سختی‌ها، ناملایمات و مشکلاتی که وجود دارد، اهل صبر باشد، بصیرت دارد و دشمن را می‌شناسد و در کنار آن صبر هم می‌کند؛ خیلی‌ها نتوانستند سختی‌ها را تحمل کنند و از قطار انقلاب پیاده شدند اما ملت ما ایستادگی کرد، مردم در جنگ تحمیلی میدان را رها نکردند و تا آخر ایستادند.

وی، انقلاب اسلامی را حق دانست و گفت: حق را بشناسید، بفهمید در فتنه حق کجاست، خیلی‌ها سعی کردند به انقلاب ضربه بزنند ولی به لطف خدا انقلاب پابرجا است، خیلی‌ها آرزوی نابودی انقلاب را داشتند ولی این آرزو را با خودشان به گور بردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی