هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای تبیین ارزش های انقلاب است


هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای تبیین ارزش های انقلاب است

سنندج- استاندار کردستان هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای بازخوانی و تبیین ارزش‌های این دوران برای نسل جوان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سنندج اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از حقایق مهم و نیازمند تبیین و مراقبت است تا در هیاهوی رسانه‌ای و هجمه بی‌سابقه دشمنان به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: اگر حقیقت و ابعاد گوناگون دفاع مقدس به درستی بیان نشود برای نسل نوجوان ما به افسانه‌ای غیرقابل باور تبدیل خواهد شد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: دفاع مقدس و بزرگداشت آن فرصتی برای عبور از امورات روزمره و دعواهای سیاسی است تا با بازخوانی گذشته مسیر آینده را ترسیم و نقاط ضعف و ناکارآمدی‌ها را اصلاح کنیم.

وی افزود: امروز وظیفه بزرگ ما پاسداشت ارزش‌ها و حفظ دستاوردهای بزرگ شهیدان است که همه وجود خود را نثار استقلال و عظمت ایران اسلامی کردند.

سردار ذبیح الله مالکی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: ایام دفاع مقدس یکی از افتخارات استان کردستان است، هراندازه از ایام بگذرد، بیشتر به رشادت، ایثار و شهادت شهدا و پیشکسوتان و ملت ایران پی می بریم.

وی افزود: این رشادت شهدا وپیشکسوتان انقلاب اسلامی بود که دشمنان را شکست داد.

سردار مالکی اظهار داشت: دشمنان در یک قرن گذشته بدون جنگ وخونریزی متأسفانه بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران را جدا کرده‌اند و این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران نه تنها همه توطئه‌ها را خنثی کرد، بلکه یک وجب از خاک ایران را به دست دشمن نداد.

وی اذعان کرد: سهم پیشکسوتان استان کردستان ۹ هزار نفر است که در این همایش به مناسبت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس از ۴۲ نفر پیشکسوت تجلیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعجب مردم در فضای مجازی از مدل گوشی بهرام رادان