48 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شدند


48 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شدند

زاهدان- سرپرست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده که عامل صرفه‌جویی ٢۶٠ میلیون مترمکعبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد رضا سید حسینی اظهار داشت: با مشارکت کشاورزان و بهره برداران یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصد در حال تجهیز به سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار دارد که بکارگیری سامانه‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

سرپرست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری هیچ محدودیتی در این استان وجود ندارد به طوری که دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تأمین و پرداخت می‌کند.

وی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سامانه برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

حسینی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار دارد که بکارگیری سامانه‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

هم‌اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.

سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت