امسال با کمبود شدید سرویس مدارس مواجه هستیم


امسال با کمبود شدید سرویس مدارس مواجه هستیم

اصفهان- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری با کمبود شدید سرویس مدارس در اصفهان روبه‌رو هستیم که ممکن است ترافیک را چندین برابر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی ظهر چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی و آغاز به کار ستاد مهر شهر اصفهان، اظهار داشت: بعد از دو سال و چند ماه شاهد بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستیم و بار دیگر شور و نشاط به مدارس و محیط‌های آموزشی بازگشته است.

وی ادامه داد: امسال بیش از یک میلیون دانش‌آموز و ۸۰ هزار معلم تلاشگر در مدارس دولتی و غیردولتی حاضر خواهند شد و شهر اصفهان تحت تأثیر بازگشایی مدارس قرار خواهد گرفت اما این نوع ترافیک در اوایل مهرماه از نوع ترافیک‌های ملال‌آور و خسته‌کننده نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه ترافیک معضل همیشگی اول مهرماه است، ابراز داشت: امسال با کمبود شدید سرویس مدارس روبه‌رو هستیم که ممکن است ترافیک را چندین برابر کند.

وی اضافه کرد: در گذشته بیش از هشت هزار سرویس مدرسه وجود داشت، اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس رانندگان از این عرصه خارج شده‌اند؛ از این رو از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ کارگروه ماده ۱۸ تحت نظر انجمن اولیا و مربیان و سازمان تاکسیرانی شهرداری تشکیل و به بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با ترافیک مهرماه و حمل‌ونقل دانش‌آموزان پرداخت، در نهایت بعد از تلاش و جلسات مکرر، تعداد کل سرویس مدارس امسال در مهرماه به نصف زمان قبل از ایام کرونا رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تلاش شده است تا دانش‌آموزان در محدوده اسکانی خود ثبت نام شوند، خاطرنشان کرد: برای رفع معضل کمبود سرویس مدارس و کاهش ترافیک شهر خانواده‌ها و دانش‌آموزان به ویژه دوره متوسطه به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق شدند زیرا استفاده از حمل‌ونقل عمومی از جمله اقدامات ذیل آموزش فرهنگ شهروندی است.

ابراهیمی ادامه داد: در همین پیوند با هماهنگی معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان محل‌های پرتردد شناسایی شده تا اتوبوس‌ها و میدل‌باس‌ها در این مسیرها تردد و به دانش‌آموزان سرویس‌دهی کند،

وی سال تحصیلی جدید را بسیار ویژه توصیف کرد و گفت: تمام زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و حتی نیروی انسانی پس از دو سال، تحت تأثیر ایام کرونا قرار گرفته و اصفهان از جمله استان‌هایی است که همیشه با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال رایزنی با وزارت آموزش‌وپرورش برای جبران این کمبود هستیم، افزود: همه باید به آموزش‌پرورش توجه کنند زیرا تقویت ابعاد دیگر جامعه از جمله اقتصاد، امنیت و اجتماع تحت تأثیر این توجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا