تمام مطالبات گندم کاران کردستانی پرداخت شد


تمام مطالبات گندم کاران کردستانی پرداخت شد

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی از پرداخت تمام مطالبات گندمکاران استان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، پیمان اسکندری اظهار داشت: با پرداخت بیش از ۷۳ هزار میلیارد ریال، تمام مطالبات گندم کاران استان تا روز سه شنبه ۲۹ شهریور تسویه شده است.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیم در ابتدای امسال برای حمایت از تولید داخل بخصوص گندم و رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی در دولت سیزدهم، افزود: در ابتدای سال قیمت گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت که تصمیم بسیار مهمی بوده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می‌رود و ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

وی افزود: از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

اسکندری اظهار داشت: جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که در شرایط جوی مناسب سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و مابقی مربوط به بخش زراعت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط