دفاع از آرمان انقلاب و ترویج فرهنگ مقاومت از ثمرات دفاع مقدس بود


دفاع از آرمان انقلاب و ترویج فرهنگ مقاومت از ثمرات دفاع مقدس بود

قزوین- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین گفت: تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از آرمان انقلاب و ترویج فرهنگ مقاومت از ثمرات دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن شجاعی مهر در نشست خبری که بعد از ظهر سه شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات ناحیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد با بیان اینکه دفاع مقدس دارای ابعاد مختلفی است اظهار کرد: برخی در خصوص دفاع مقدس دچار شبهاتی از جمله علت ایجاد جنگ، تجربیات و ثمراتی جنگ و بهره برداری از مکتب دفاع مقدس می‌شوند که ما باید در راستای رفع شبهات پیشگام باشیم.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) استان قزوین بیان کرد: در پاسخ به شبهه اول باید گفت که هر گونه دفاع از خود در برابر ظلم دشمن نوعی حراست مشروع است.

وی افزود: جنگ در شرایطی اتفاق افتاد که امکان انجام اقدامات پیشگیرانه از آن وجود نداشت چراکه انقلاب جدیدی رقم خورده بود و ارکان نظام نیز تغییراتی داشت اما امروزه که استقامت کشور افزایش داشته است شاهد آن هستیم که با رهنمودهای امام و تدابیر رهبر انقلاب بسیاری از جنگ‌ها خنثی شده و شرایط مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما جنگ را تحمیلی می‌دانیم عنوان کرد: تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی از ثمرات شکل‌گیری جنگ دفاع مقدس بود.

این مسئول ابراز کرد: ما در جنگ از اعتقادات و آرمان‌های خود دفاع کردیم و حالا پس از سپری شدن جنگ در اوج اقتدار هستیم.

وی افزود: در جنگ، فرهنگ دفاع مقدس، حوزه مقاومت، دموکراسی و تعریف واقعی از جمهوری اسلامی شکل گرفت که این موارد از دیگر دستاوردهای جنگ بود.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد روحیه استقامت و پایداری در بین مردم، حضور مردم در دفاع مقدس که باعث راهگشایی در بسیاری از مسائل، خودکفایی و اعتماد به نفس شد و همچنین تحکیم ارکان دولت، بالا بردن روحیه دینداری، تقویت روحیه معنوی مردم و جلب نصرت الهی از دیگر ثمرات جنگ بود.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری مراسم دفاع مقدس و گرامی داشت این هفته، شورآفرینی در نسل جوان و استفاده از ظرفیت دفاع مقدس برای آگاهی بخشی به نسل جوان است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه ما باید از دفاع مقدس به عنوان یک قدرت یاد کنیم تاکید کرد: نهضت خاطره گویی، برنامه‌های تبیینی، گفت‌وگو با فرماندهان، بیان خاطرات، کرسی‌های معرفتی، پرداختن به سیره شهدا و تجلیل از پیشکسوتان از برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند