مشکلی در تأمین واکسن آنفلوانزا برای خراسان جنوبی وجود ندارد


مشکلی در تأمین واکسن آنفلوانزا برای خراسان جنوبی وجود ندارد

بیرجند-مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به توزیع سه هزار و ۱۰۰ دُز واکسن آنفلوانزا در داروخانه های خراسان جنوبی مشکلی در تأمین این نوع واکسن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی راستی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون هزار و ۶۰۰ دز واکسن آنفلوانزا ایرانی و هزار و ۵۰۰ دز واکسن آنفلوآنزای خارجی در همه داروخانه‌های خراسان جنوبی توزیع شده است.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در این راستا کمبودی در تأمین واکسن آنفلوانزا در خراسان جنوبی وجود ندارد.

راستی با اشاره به اینکه قیمت هر دوز واکسن ایرانی آنفلوانزا را ۲۱۴ هزار تومان و واکسن خارجی را ۲۱۱ هزار تومان است، گفت: لازم به ذکر است که واکسن آنفلوانزا ایرانی برای تنها افراد بالای ۱۸ سال و واکسن خارجی برای افراد بالای ۶ ماه تجویز می‌شود که این مهم باید مد نظر شهروندان قرار گیرد.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: افراد دارای ضعف سیستم ایمنی بدن، کودکان، مادران باردار و سالخوردگان در اولویت تزریق این واکسن هستند.

راستی گفت: در مجموع ۳ هزار و ۱۰۰ دز واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه‌های خراسان جنوبی توزیع شده است و شهروندان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با مراعات مردم در حوزه مسائل بهداشتی پاییز را با کمترین میزان مبتلایان به آنفولانزا و کرونا سپری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل قلب / عکس پس زمینه قلب