کارگاه آموزش تعزیه و شبیه خوانی در بیرجند برگزار می‌شود


کارگاه آموزش تعزیه و شبیه خوانی در بیرجند برگزار می‌شود

بیرجند-معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کارگاه آموزش تعزیه و شبیه خوانی با حضور اساتید کشوری در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی زمزم صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر مستقیم برنامه‌های هنری و نمایشی اعم از تعزیه در افکار عمومی بیان کرد: هنر تعزیه در ارتقا فرهنگی به ویژه فرهنگ عاشورا و شهادت بسیار تأثیر گذار بوده که نباید از اهمیت آن غافل شد.

وی با بیان اینکه قیام و پیام عاشورا و امام حسین (ع) همیشه جاوید و ماندگار است، اظهار کرد: بیان واقعه عاشورا در قالب هنر احساس و رابطه‌ای با مخاطب ایجاد می‌کند که سبب جذب مخاطب و مصائب و وقایع آن زمان می‌شود.

زمزم با تاکید بر اینکه استفاده از متون خوب و صحیح و همچنین استفاده از ابزار و امکانات لازم در تعزیه ضروری است، گفت: تعزیه خوانان نمونه باید مراقب باشند تا با شیوه غیراصولی و ناصحیح در اجرای تعزیه، به این هنر آئینی ضربه نزنند.

وی از برگزاری کارگاه آموزش تعزیه و شبیه خوانی با حضور اساتید مطرح کشوری در بیرجند خبر داد و افزود: این کارگاه یک روزه عصر چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیرجند برگزار می‌شود.

بنا به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حضور برای تمام اقشار علاقه مند به هنر تعزیه آزاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی