نخستین مورد ابتلا به بیماری وبا در ساوه شناسایی شد


نخستین مورد ابتلا به بیماری وبا در ساوه شناسایی شد

ساوه - سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از شناسایی نخستین مورد مبتلا به بیماری وبا در شهرستان ساوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی ذکایی گفت: نخستین فرد مبتلا به التور (وبا) در شهرستان ساوه از زائرین برگشتی از عراق بوده است که پس از بروز علائم به بیمارستان امام حسین (ع) در مرز مهران مراجعه و بعد از انجام نمونه‌گیری، گزارش مثبت شدن التور از وزارت بهداشت کشور به معاونت بهداشت ساوه اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم واکنش سریع در مرکز بهداشت ساوه تشکیل و کارشناسان مربوطه برای بررسی شرایط بیمار به منزل او مراجعه کردند و پس از بررسی‌های لازم، نمونه‌گیری برای افراد در تماس با ایشان انجام و آموزش‌های لازم داده شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه وبا یک عفونت اسهالی حاد واگیردار است که به واسطه خوردن آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این بیماری با عدم دسترسی به آب آشامیدنی و غذای بهداشتی و سالم، فقدان سیستم جمع آوری فاضلاب مناسب ارتباط دارد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی قدرت سرایت بالایی به اطرافیان را دارد.

وی تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش وبا، رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی دست‌ها، پرهیز از خوردن آب، غذا، سبزیجات و میوه آلوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیگر نمی‌توانم با شوهر بچه‌ ننه ام زندگی کنم / طلاق می‌گیرم + گفتگو