81 درصد اعتبارات تخصیصی اشتغال و تولید در خراسان جنوبی جذب شد


81 درصد اعتبارات تخصیصی اشتغال و تولید در خراسان جنوبی جذب شد

بیرجند- معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از جذب ۸۱ درصدی تسهیلات تخصیصی بند الف تبصره ۱۸ برای ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی در بودجه ۱۴۰۰ خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهروزی عصر دوشنبه در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: دو هزار و ۸۸۶ طرح در کمیته‌های کارشناسی استان مصوب شده است.

وی افزود: میزان اعتبار این طرح‌ها ۲۲ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال بوده است که از این تعداد ۷۴۰ طرح با ارزش ۲,۰۶۹ میلیارد ریال در مرحله پرداخت است.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۱۰۴ طرح هم با ارزش ۶ هزار و ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات آن پرداخت شده است و ۷,۴۳۸ میلیارد ریال هم اعتبار استانی در این خصوص بوده است.

به گفته وی، میانگین ارزش هر طرح خراسان جنوبی از استان‌های دیگر بیشتر بوده است.

معاون امور اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: سلیقه‌ای عمل کردن بعضی از شعب بانک‌ها در اخذ تضامین و وثایق، طولانی بودن روند بررسی پرونده تسهیلاتی توسط بعضی بانک‌ها به دلیل محدودیت نیروی انسانی در شعب شهرستانی و عدم پرداخت تسهیلات توسط بعضی از بانک‌ها از مهم‌ترین مشکلات برای جذب تسهیلات است.

بهروزی افزود: رتبه اعتباری پایین متقاضیان، شرایط سخت برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و الزام مجریان طرح به بیمه تأمین اجتماعی شاغلین از دیگر مشکلات موجود در این حوزه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!