روند واکسیناسیون کرونا در استان قزوین مطلوب نیست


روند واکسیناسیون کرونا در استان قزوین مطلوب نیست

قزوین- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متأسفانه روند واکسیناسیون و استقبال شهروندان از دریافت دز یادآور واکسن در قزوین مطلوب نیست.

بهزاد نجف پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: در رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان قزوین، تمام شهرستان‌ها به جز شهرستان البرز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و طبق گزارش‌های اعلام شده وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان البرز آبی است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه شهرستان بویین زهرا از رنگ بندی آبی به زرد تبدیل شده است عنوان کرد: آمار گزارشات فوتی با نوسان همراه است اما طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها صفر بوده است.

وی افزود: آمار بستری فعلی ۲۴ بیمار، بستری جدید ۲۲ نفر، ابتلاء قطعی ۱ نفر، بیمار بدحال ۷ نفر و تعداد ترخیص ۸ مورد بوده است که در این میان میزان بستری فعلی و جدید و بیماران بدحال نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه روند واکسیناسیون در استان مطلوب نیست، ابراز کرد: آمار واکسیناسیون افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال دز اول ۹۰ درصد، دز دوم ۸۳.۷ درصد و دز یادآور ۴۸.۶ درصد است.

نجف پور تصریح کرد: آمار واکسیناسیون زیر هجده سال در استان قزوین برای دز اول ۳۸ درصد و دز دوم ۳۰ درصد است.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها توصیه ما به دانشجویان و دانش آموزان تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.

این مسئول در پایان گفت: با توجه به حضوری شدن کلاس‌های تحصیلی از کلیه مسئولین می‌خواهیم نسبت به نصب تهویه مناسب در کلاس‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...