2500 برنامه طی هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می شود


2500 برنامه طی هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در چهل و دومین هفته دفاع مقدس، بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه با حدود ۱۰۰ عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا فلاحی صبح دوشنبه در نشست خبری هفته دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس هویت ایرانی _ اسلامی و مظهری از برترین صفات مانند دینداری، ایستادگی و مقاومت و از خود گذشتگی بود.

وی افزود: آمریکا با تحمیل جنگ تحمیلی بر ما بعد از اینکه در جنگ‌های قبیله‌ای کردستان، آذربایجان، گلستان و سیستان و بلوچستان به اهداف خود نرسید، به دنبال ساقط کردن نظام بود که با ولایتمداری مردم به این هدف خود دست نیافت.

وی تصریح کرد: چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس را با شعار محوری ما مقاوم هستیم، آغاز می‌کنیم و در این هفته بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه با یکصد عنوان برنامه در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

فلاحی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده چهارشنبه این هفته با سخنرانی ویدئو کنفرانسی مقام معظم رهبری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشور تجلیل می‌شود که در خراسان جنوبی هم از حدود ۳۰ هزار رزمنده در طول پنج سال تجلیل خواهد شد و امسال از شش هزار رزمنده در این همایش تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود، ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه، رژه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، عطر افشانی مزار شهدا، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت، خاطره گویی، راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی، همایش پیاده روی و یادواره‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه کنگره سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان بشرویه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، بیان داشت: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان، برگزاری شب‌های شعر و خاطره و رونمایی از کتاب‌ها و آثار هنری دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: شهدا الگوهای واقعی دفاع مقدس هستند که از همه آرزوهای خود در این راه گذشتند و جوانان هم با الگوگیری از دفاع مقدس در این مسیر حرکت می‌کنند و بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی یکی از موارد مهمی است که همیشه در انقلاب کار ساز بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا