78 تن مواد مخدر از قاچاقچیان در خراسان جنوبی کشف شد


78 تن مواد مخدر از قاچاقچیان در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند- دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: طی یک سال گذشته ۷۸ تن مواد مخدر از قاچاقچیان در خراسان جنوبی کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نسایی صبح دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه دادگستری نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید در این زمینه احساس وظیفه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان کرد: نمی‌توان به محض اختلال در بازار روغن و آرد و … تنها دادگستری را ببینیم و از خود سلب مسئولیت کنیم.

نسایی با تأکید بر اینکه البته دادگستری همواره کمک کار دولت است، ادامه داد: کار پیشگیری از وقوع جرایم فرا قوه‌ای است.

وی با اشاره به عناوین مجرمانه زیادی که در قوانین وجود دارد، اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷۸ تن ماده مخدر از قاچاقچیان در خراسان جنوبی گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه مواد مخدر از جرایم نخست در خراسان جنوبی است، گفت: هر چند افزایش جمعیت کیفری در استان مطلوب ما نیست ولی از جهتی نشان شناسایی مجرمان و مقابله با آنان است.

نسایی گفت: هر چند در جرم سرقت خراسان جنوبی رتبه ۲۹ و سی ام را دارد ولی همین میزان زیبنده استان نیست.

وی افزود: در راستای کاهش سرقت‌ها مرخصی به مجرمان سابقه دار را بسیار محدود کرده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با تأکید بر اینکه میزان سرقت در ماه‌های اخیر در استان هفت درصد کاهش یافته است، گفت: یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر کاهش تقاضا است که باید در این حوزه تلاش کنیم.

نسایی در زمینه کمپ موضوع ماده ۱۶ بیان کرد: در این زمینه در ابتدا یا همکاری اداره استاندارد مکانی تهیه شد که با مشکلاتی رو به رو و کلید را از شورای مبارزه با مواد مخدر گرفتند.

وی افزود: در مجموع باید ایجاد کمپ موضوع ماده ۱۶ ویژه بانوان خراسان جنوبی ایجاد شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با بیان اینکه احکام سنگین در انتظار سارقان و قاچاقچیان است یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم قاچاقچیان و … با پول‌های کثیف در جامعه جولان دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول