مقام اول خراسان جنوبی در تولید زرشک/ فعالیت 38 هزار بهره بردار


مقام اول خراسان جنوبی در تولید زرشک/ فعالیت 38 هزار بهره بردار

بیرجند_ رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مقام اول استان با برداشت ۹۵ درصد زرشک کشور و فعالیت ۳۸ هزار خانوار در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری عصر یکشنبه در دیدار استاندار با دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک گفت: قدمت زرشک به ۲۵۰ سال قبل می‌رسد و خراسان جنوبی با برداشت ۹۵ درصد زرشک کشور، مقام اول در این خصوص را دارد.

وی افزود: ۳۸ هزار خانوار استان در زمینه زرشک فعالیت می‌کنند و ۲۵و احد تولیدی و هفت واحد فرآوری زرشک در استان وجود دارد و در شهرستان‌های قائنات، زیرکوه، درمیان، بیرجند و سربیشه به ترتیب بیشترین میزان زرشک برداشت می‌شود.

وی بیان داشت: ارزش زرشک تولید خراسان جنوبی چهار هزار میلیارد ریال است و باید با اقداماتی که در استان انجام می‌شود، میزان قیمت آن در خراسان جنوبی مشخص شود.

جعفری با اشاره به این که زرشک یکی از معیارهای هویتی خراسان جنوبی است، تصریح کرد: جشنواره ملی زرشک ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در پنج شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه متنوع مختلفی در این باره پیش بینی شده است که کلنگ زنی شهرک تخصصی زرشک در سربیشه و بهره برداری از بارگاه‌های زرشک در افین از جمله آنها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیشنهاد می‌شود روز ملی زرشک در تقویم کشور ثبت شود و پروازها در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا