تنگه هرمز و شرق خلیج‌ فارس سه روز مواج و متلاطم است


تنگه هرمز و شرق خلیج‌ فارس سه روز مواج و متلاطم است

بندرعباس - در پی صدور هشدار زرد هواشناسی در هرمزگان مناطق ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریایی عمان به مدت سه روز متلاطم و مواج است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد در استان و با ورود سامانه جدید بارشی، بارش‌های مونسونی در ارتفاعات شهرستان‌های بشاگرد، رودان، میناب، حاجی آباد، بستک و همچنین ارتفاعات مرکزی و غربی استان شدت می‌گیرد.

فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه ۲۹ شهریور تا بعد از ظهر چهارشنبه هفته جاری است که رگبار باران و رعد و برق، همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک به همراه دارد.

براثر شدت این سامانه ناپایدار مونسونی احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، جاری شدن رواناب‌ها، گرد وخاک و کاهش دید افقی و احتمال خسارت در اثر تند باد در ارتفاعات هرمزگان دور از انتظار نیست.

در مدت یاد شده، افراد از رفت و آمدت و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع باتوجه به خطر صاعقه خودداری کنند.

همچنین دریا از بعدازظهر یکشنبه با وزش جنوب شرقی باد نسبتاً شدید جنوب شرقی نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر (پنج پا) تا پیش از ظهر سه شنبه بیست و نهم شهریور جاری در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان متلاطم و مواج است.

طبق پیش بینی‌های هواشناسی انجام شده احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در رفت و آمدهای دریایی شناورهای سبک و احتمال اختلال در رفت و آمد شناورهای مسافربری در روز دوشنبه بیست و هشتم شهریور جاری وجود دارد.

توصیه می‌شود در این مدت، از رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جاسک، سیریک، قشم، هرمز، لارک و هنگام خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟