12 اولویت پژوهشی برای خراسان جنوبی تصویب شده است


12 اولویت پژوهشی برای خراسان جنوبی تصویب شده است

بیرجند-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: ۱۲ اولویت پژوهشی برای دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید جهانشاهی صبح یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق قانون ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول اعتبارات پژوهشی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها یک درصد اعتبارات مصوب خود را به حوزه پژوهش اختصاص می‌دهند، بیان کرد: طرح‌های پژوهشی در راستای نیاز استان تعریف شده است.

جهانشاهی ادامه داد: در ابتدای امر اولویت‌های پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌شود و بعد به تصویب رسیدن در اختیار مراکز پژوهشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا در پنج جلسه کاری، ۲۴ طرح پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۱۲ طرح در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تصویب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه یک طرح نیز از سال قبل ذخیره بوده است، گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در سال جاری اختصاص یافت.

جهانشاهی اظهار کرد: ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به سه دستگاه اجرایی مربوطه شامل اداره کل امور مالیاتی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور بازآفرینی شهری و محلات آسیب‌دیده اختصاص یافت.

وی با اشاره به دستور کار تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی بیان کرد: طی برنامه ششم توسعه تکلیف داشتیم که ۵۸۰ روستای استان را برای تدوین این اسناد پژوهشی مطالعه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد: اما تاکنون مطالعات اسناد ۸۰۵ روستا در خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه بیرجند، جهاد دانشگاهی و بسیج سازندگی انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی