اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی


اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی

اراک - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات مناطق محروم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عظیمی اظهار کرد: این منابع مالی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله عملیات پخش سیلاب و گابیون بندی در ۴۲ روستای استان مرکزی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اختصاص این اعتبارات به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، عملیات آبخیزداری در سطح ۱۵ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان اجرا شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در این اراضی، حدود یک و نیم میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی کنترل می‌شود.

عظیمی در ادامه گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال منابع مالی سال گذشته از محل اعتبارات مناطق محروم به استان مرکزی اختصاص یافت که با اختصاص این اعتبارات عملیات آبخیزداری شامل مرمت بندخاکی، پخش سیلاب و گابیون بندی در سطح هشت هزار هکتار از حوزه آبخیز شهرستان‌های استان اجرایی شد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها ۸۰۰ هزار متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی در اراضی آبخیز استان مرکزی کنترل شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: منابع مالی مناسبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان زدایی به این استان اختصاص یافته که با تحقق این اعتبارات، عملیات آبخیزداری در سطح وسیعی از حوزه آبخیز استان اجرایی می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب