امدادی برای پاک شدن/ترک اعتیاد عزتم بخشید


امدادی برای پاک شدن/ترک اعتیاد عزتم بخشید

بیرجند- بانوی بهبود یافته از اعتیاد با اشاره به اینکه رهایی از این افیون تنها با قدرت اراده ممکن است، گفت: ترک اعتیاد شخصیت لگدمال شده ام را احیا و عزتم بخشید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اگر بگوییم که معجز ات زندگی به قدرت اراده رخ می‌دهد، اغراق نکرده‌ایم. اراده می‌تواند دانش‌آموز محروم از همه امکانات آموزشی و تحصیلی در دورترین نقطه کشور را به قله‌های بزرگ علمی برساند و یا به کمک آن یک بیمار سرطانی بر بیماری‌اش غلبه کند.

و اگر اراده در زندگی بیمار مبتلا به اعتیاد وجود داشته باشد قادر خواهد بود شجاعانه و با کمک همراهانی دلسوز بر این دیو و افیون خانمان برانداز غلبه کند.

غلبه بر اعتیاد قصه نیست

غلبه بر اعتیاد بر خلاف تصور برخی یک قصه نیست و تنها در فیلم‌ها و رمان‌ها نباید به دنبال آن گشت. در همین شهر و دیار خودمان افرادی هستند که با یک تلنگر قدم در مسیر درمان برداشتند.

«لیلا- ح» از جمله بانوان خراسان جنوبی است که با کمک مددکاران کمیته امداد توانسته بر افیون اعتیاد غلبه کند و مجدد طعم شیرین پاکی را بچشد.

هفت سال درگیر اعتیاد بودم

«لیلا-ح» که بیش از ۴۳ سال از زندگی خود می‌گذراند، درباره شرایط خود گفت: متأسفانه بعد از فوت همسرم و سختی‌های زندگی به سمت اعتیاد کشیده شدم و هفت سال درگیر آن شدم.

وی با اشاره به اینکه می‌خواستم با اعتیاد احساسات منفی و غم خود را سرکوب کنم، بیان کرد: البته اعتیاد نه تنها به من کمکی نکرد بلکه هر روز شرایط من را وخیم‌تر می‌کرد.

این بانوی سرپرست خانوار در خراسان جنوبی گفت: در آن زمان با هر غمی به سراغ مواد مخدر می‌رفتم و حتی اگر گرسنگی و رنج فرزندانم را می‌دیدم، سعی داشتم با اعتیاد آن را التیام ببخشم.

بیمار بهبود یافته از اعتیاد افزود: کم کم دریافتم نه تنها خودم بلکه فرزندم نیز درگیر اعتیاد شده‌اند.

محیط نامناسب و تشویق به مصرف مواد

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل استمرار اعتیاد قرار گرفتن خانه‌ام در محیطی بسیار نامناسب بود، ادامه داد: در این بین مددکاران کمیته امداد چون فرشته‌های نجات به سراغ من آمدند.

لیلا با تأکید بر اینکه در وهله اول با کمک امداد محل زندگی‌ام را تغییر دادم، اظهار کرد: با اصرار و خواهش مددکاران کمیته به کمپ ترک اعتیاد رفتم و دو ماه در آنجا بودم.

این بانوی با اراده خراسان جنوبی بیان کرد: ترک اعتیاد در وهله اول کار سختی نیست بلکه آنچه اهمیت دارد ماندگاری و استقامت در مسیر است که خوشبختانه تاکنون در این زمینه موفق بوده‌ام.

لیلا ادامه داد: بعد از من دخترم نیز اعتیاد خود را ترک کرد و اکنون در دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و تشکیل زندگی مشترک داده است.

وی گفت: ترک اعتیاد به تنهایی کاری بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن است و از این جهت همواره ارتباط خود را با مددکاران کمیته امداد تقویت می‌کردم تا با تشویق آنان دوباره بازگشت نداشته باشم.

تجربه پنج سال پاکی از اعتیاد

بیمار بهبود یافته از اعتیاد با اشاره به اینکه اکنون بیش از پنج سال است که به سراغ مواد مخدر نرفته است، اظهار کرد: خاطرات دوران اعتیاد بسیار سخت و تاریک و برای من تأسف‌بار است.

لیلا یادآور شد: برخوردهای نامناسب و دور از شأن پخش کنندگان مواد مخدر با من، عدم پذیرش من توسط پدرم، تکدی گری و … همه از خاطرات تلخ زمان اعتیاد است و با بهبودی انگار از جهنم با سوی بهشت و از تاریکی به سوی نور آمده‌ام.

وی با اشاره به اینکه اگر همکاری مددکار کمیته امداد نبود احتمال لغزش و بازگشت من وجود می‌داشت، ادامه داد: حتی در ابتدای امر نیز از کمپ وحشت داشتم و پیگیری‌های مددکاران مرا به دنیای نور و بهبودی هدایت کرد.

این بانوی پر اراده سرپرست خانواده گفت: در آن دوران شب می‌خوابیدم در حالی که آرزو داشتم بر این بیماری غلبه کنم.

اعتیاد مرا به سمت تکدی‌گری کشاند

لیلا درباره انگیزه‌های خود از ترک اعتیاد اظهار کرد: من برای فراهم کردن مواد مخدر باید به هر شخصی رو زده، شخصیت خودم را لگدمال می‌کردم و حتی به سمت تکدی گری رفته بودم.

وی با بیان اینکه مصرف بسیاری از مواد مخدر را امتحان کرده بودم، بیان کرد: اما دیگر خسته و درمانده شدم و با ترک اعتیاد به سوی زندگی سالم قدم برداشته‌ام.

بیمار بهبود یافته از اعتیاد گفت: در حال حاضر اینقدر حساسیت نسبت به آلوده نشدن مجدد پیدا کرده‌ام که حتی قرص استامینوفن کدئین نیز به هیچ وجه مصرف نمی‌کنم.

لیلا که شرایط ترک اعتیاد فرزند و خواهرش را نیز فراهم کرده است، افزود: خواهرم که آلوده به مواد مخدر بوده ترک کرده و به لطف الهی ازدواج موفقی برایش رقم خورده است.

تلاش برای ترک اعتیاد خواهر

وی یادآور شد: من سه ماه پیگیر کار خواهر در کمپ ترک اعتیاد بودم تا او نیز با شهامت و شجاعت خود را نجات داد.

لیلا با بیان اینکه تجربیات خود را در اختیار کسانی که علاقمند هستند، قرار می‌دهم، بیان کرد: اگر می‌خواهیم از آسیب‌هایی چون اعتیاد رهایی پیدا کنیم باید نواقص شخصیتی خود را شناخته و اراده برای ترک آن داشته باشیم.

وی افزود: من زمانی توانستم ترک اعتیاد کنم که دست از انکار بیماری‌ام برداشته و بر آن اقرار کردم.

این بانوی پرتلاش با اشاره به اینکه تنها اراده و تلاش می‌تواند به ما کمک کند، یادآور شد: به همه بیماران و مبتلایان به اعتیاد می‌گویم با رهایی از این بیماری به سوی نور و روشنایی قدم بردارید و به شخصیتتان عزت ببخشید.

لیلا اظهار کرد: اکنون به روزهایی فکر می‌کنم که چگونه با اعتیاد در حق فرزندانم ظلم می‌کردم و با کفش‌های لنگه به لنگه در شمال شهر به دنبال تکدی گری و یافتن مواد مخدر بودم.

هر بهبود یافته از اعتیاد یک معجزه است

وی با بیان اینکه هر فرد پاک شده از اعتیاد یک معجزه است و من این را به وضوح دیده‌ام، بیان کرد: خدا را بارها و بارها شکر که عزتم بخشید و مجدد محبوب اطرافیان کرد.

این بانوی سرپرست خانوار در خراسان جنوبی گفت: روزهای اعتیاد پدرم مرا در خانه‌اش نمی‌پذیرفت ولی بعد از آن با محبت آغوش پدرانه‌اش را برای من گشود و من نیز در ایام بیماری پرستاری او را کردم.

وی یادآور شد: در حال حاضر با کمک کمیته امداد مشغول ساخت خانه‌ای هستم و برای امرار معاش نیز پرستاری یک خانم سالمند را می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!