چهارمحال و بختیاری 12 روستای هدف گردشگری دارد


چهارمحال و بختیاری 12 روستای هدف گردشگری دارد

شهرکرد- سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در این استان شناسایی شده است.

مرتضی محمدیان دهکردی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: این روستاها شامل دستگرد امام‌زاده در شهرستان شهرکرد، آورگان در شهرستان بروجن، یاسه‌چای، هوره، سوادجان و چلوان در حاشیه زاینده‌رود واقع در شهرستان سامان، آتشگاه در شهرستان لردگان، ده‌چشمه در شهرستان فارسان، سرآقاسید، شیخ‌علیخان و دیمه در شهرستان کوهرنگ و دزک در شهرستان کیار است.

وی افزود: روستاهای هدف گردشگری چهارمحال و بختیاری فرصت مطلوبی برای رونق سرمایه‌گذاری در این بخش و جذب گردشگران داخلی و خارجی در این استان به‌شمار می‌رود.

محمدیان تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و زندگی عشایری در چهارمحال و بختیاری زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت و جذب گردشگران بیشتر است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این استان هم‌اکنون از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری برای مسافران ایرانی و خارجی به‌شمار می‌رود.

محمدیان تأکید کرد: به‌همین منظور تاکنون ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۹۹ خانه‌مسافر، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی، ۵ مهمان‌پذیر، ۵ مجتمع بین‌راهی، ۲ مجتمع گردشگری و یک مجتمع سرگرمی تفریحی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی و با مجوز این اداره‌کل فعال شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی