خدمت رسانی به 60 هزار زائر حسینی در موکب حضرت بی بی زینب سیریک


خدمت رسانی به 60 هزار زائر حسینی در موکب حضرت بی بی زینب سیریک

سیریک - مدیر موکب حضرت بی بی زینب سلام الله علیهای شهرستان سیریک از اسکان و خدمت رسانی به بیش از ۶۰ هزار زائر حسینی در کربلای معلی خبر داد.

دادخدا قلندری در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با فعالیت های چند روزه این موکب در مسیر پیاده روی اربعین، اظهار کرد: موکب حضرت بی بی زینب (س) شهرستان سیریک از تاریخ ۳ شهریور ماه سال جاری با فراهم آوردن شرایط اسکان موقت و ارائه خدمات فرهنگی ویژه خواهران و برادران در مسیر پیاده روی اربعین واقع در موقیعت عمود ۱۳۲۸ واقع قرار گرفت و آغاز به کار کرد.

قلندری بیان داشت : گروه پیشرو خادمین جهت برپایی موکب ۲۷ محرم به سمت عراق حرکت کردند و پس از استقرار و تایید مکان ظرف مدت یک هفته موکب را جهت ارائه خدمات به زائران برپا کردیم.

قلندری با بیان اینکه، از روز اول فعالیت موکب حضرت بی بی زینب (س) از شهرستان سیریک در مسیر پیاده روی اربعین واقع در کربلای معلی، به بیش از ۶۰ هزار زائر حسینی از تمام نقاط جهان خدمت رسانی شده، افزود: روزانه موکب حضرت بی بی زینب(س) شهرستان سیریک در کربلا به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در بخشهای مختلفی از قبیل پخت نان وصبحانه حداقل برای ۱۰۰۰ نفر، پذیرایی (شربت آبلیمو طبیعی .آب سرد) در دو شیفت صبح و عصر، خدمات حمام و سرویس بهداشتی، اسکان حداقل روزانه برای ۵۰۰ نفر، نظافت محیط، برگزاری مراسمات فرهنگی و توزیع اقلام فرهنگی از فعالیت ها و خدماتی که در طول فعالیت این چند روز این موکب انجام داده، که زائران به صورت مستقیم از خدمات این موکب بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه موکب حضرت بی بی زینب (س) شهرستان سیریک اولین سال فعالیتش در مسیر پیاده روی اربعین بوده، تصریح کرد: با توجه به ارائه خدمات مناسب میزبان زائران زیادی از سایر روستاها و شهرستان های استان هرمزگان و زائرین سایر نقاط کشور و جهان بوده است.

قلندری گفت: برای اربعین امسال تا کنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر بصورت کاروانی و انفرادی و خانوادگی از شهرستان سیریک در حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه ۵۰ خادم برادر و خواهر در مدیریت اجرایی این موکب فعالیت دارند، گفت: این خادمین در دو نوبت ۱۵ روزه تنظیم کار کردایم که آماده پذیرایی روزانه از زواران هستند.

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مردم خونگرم استان هرمزگان به ویژه مردم ولایی شهرستان سیریک، خاطرنشان کرد: مشارکت ویژه مردم در تهیه اقلام ضروری و اهدای نذورات از طرف آنها باعث گردید شرایط برپایی این موکب در کشور عراق فراهم شد.

قلندری اشاره ای کرد به حضور و سرکشی مسئولان از موکب حضرت بی بی زینب (س) شهرستان سیریک، افزود: حضور بزرگوارانی از قبیل سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان ،حجت الاسلام سالاری امام جمعه شهرستان سیریک، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان و حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب باعث دلگرمی و خدمات رسانی بهتر به زائران اباعبدالله الحسین شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم