میزبانی عاشقانه و کریمانه مردم عراق در اربعین حسینی ستودنی است


میزبانی عاشقانه و کریمانه مردم عراق در اربعین حسینی ستودنی است

زرندیه - امام جمعه زرندیه گفت: پذیرایی عراقی‌ها از زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی اربعین، عاشقانه و کریمانه بود و این حرکت قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه زرندیه اظهار کرد: این روزها دشمنان اسلام و دشمنان وحدت ملت ایران و عراق با رسانه‌های خود می‌کوشند با زیر سوال بردن خدمات کریمانه و عاشقانه ملت عراق به زائرین اربعین حرکت عظیم آخرالزمانی پیاده روی اربعین را تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: آنچه باعث عصبانیت دشمنان شده دیپلماسی عمومی اربعین است که نه تنها سبب اتحاد شیعیان ایران و عراق شده بلکه عامل وحدت جهان اسلام شده است.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: ترس دشمنان این است که شعار ایران و العراق لایمکن الفراق به شعار الشیعه و السنه لایمکن الفراق تبدیل شود و برای ضربه زدن به این حرکت و پدیده آخرالزمانی می‌کوشند که میزبانی کریمانه ملت عراق را زیر سوال ببرند.

حجت الاسلامی ابراهیمی ضمن تشکر از خدمت‌رسانی مردم عراق به زائران امام حسین (ع) گفت: پذیرایی عراقی‌ها از زائران اربعین حسینی از بصره جنوبی ترین شهر عراق تا حتی شمالی ترین شهر این کشور در مسیر زائرین اربعین عاشقانه و کریمانه بود و این حرکت قابل تقدیراست.

وی افزود: خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در عراق مردمی است، عراقی‌ها نه تنها خود را منت دار زائرین نمی‌دانند بلکه منت پذیر و ممنون از زائرین هستند. آنها معتقدند رزق یک ساله خود را از اربعین و به برکت قدوم زائرین امام حسین (ع) می‌گیرند.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: آنچه امسال زیبا جلوه کرد اظهار دلتنگی موکب داران عراقی پس از دو سال فراق زائرین ایرانی بود که به علت شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاد. عراقی‌ها آنچنان معتقدانه و عاشقانه پذیرای زائرین اربعین هستند و از زوار سیدالشهدا می‌خواهند حتی اگر شده با نوشیدن یک قطره آب یا خوردن یک لقمه نان افتخار خدمتگزاری را به آنها بدهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره بازیگر کودکی نقش اوشین را در 50 سالگی نمی شناسید!