اربعین نشان داد ملت‌ها با یکدیگر مشکلی ندارند


اربعین نشان داد ملت‌ها با یکدیگر مشکلی ندارند

شهرکرد- امام جمعه شهرکرد با تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین نشان داد ملت‌ها با یکدیگر مشکلی ندارند و برخی اختلاف‌ها نتیجه تلاش‌های دنیامحوران و دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: ظرفیت‌های بزرگ اربعین هر سال نمایان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به محقق شدن وعده‌های خداوند در خصوص حکومت صالحان بر زمین افزود: در این مقطع از تاریخ دشمن از اربعین ترس دارد و در رسانه‌های گروهی برای کم‌رنگ نشان دادن عظمت مانور ۳۰ میلیون نفری اربعین در تلاش است.

نکونام تصریح کرد: همین ترس دشمن از اربعین باور ما نسبت به حقیقت بزرگ اربعین را بیشتر می‌کند.

وی اربعین را باعث توحیدی شدن فطرت‌ها دانست و یادآور شد: به پاخاستن مظلومان و وحدت ملت‌ها به‌خصوص مسلمانان ایران و عراق از دستاوردهای اربعین حسینی است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: میهمان‌نوازی عراقی‌ها در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی مطلوب بود اما دشمن به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین مردم دو کشور ایران و عراق است.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه گفت: ایستادگی و پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان‌دهنده بالندگی وحفظ ارزش‌ها از سوی ایران است.

نکونام تأکید کرد: دولت‌ها باید از دوران دفاع مقدس الگو و درس بگیرند تا بتواند کارها را آسان‌تر و راحت‌تر پیش ببرند..

وی افزود: دوران دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی داشت و در همین راستا انسان‌ها باید تفکر، ایمان و سبک عمل خود را با دفاع مقدس متناسب کنند و اجازه ندهند این دوران کم‌رنگ شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز دشمن رو به ضعف است و آمریکا و صهیونیست دیگر قدرت سابق را ندارد و از ترس خود در حال عربده‌کشی هستند.

وی یادآور شد: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و تلاش برای مستحکم کردن پایه‌های جمهوری اسلامی قابل قدردانی است.

نکونام بیان کرد: به‌همین علت دولت باید مقاوم و مستحکم بر روی خواسته‌های ملت ایران بماند و راه خود را دنبال کند.

وی گفت: تعرض در اماکن بدون رضایت تولیت غصب است و برخی برای تولیت‌ها، حقوق مالکیتی را در نظر نمی‌گیرند، پس باید مراقب باشیم گرفتار حرام شرعی نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: امروز در فضای مجازی به شایعه‌پراکنی، لکه‌دار کردن چهره‌ها و نشر دروغ محض پرداخته می‌شود و برخی افراد با ساده‌انگاری همه‌چیز را باور می‌کنند.

وی افزود: در این‌گونه فضاهای آلوده باید ابتدا همه چیز به حساب ناباوری باشد و در صورت اثبات هر کدام از موارد، آن موضوع باور شود.

نکونام تصریح کرد: در دهه آخر ماه صفر هستیم و باید در روضه‌ها، مراسم اربعین و موکب‌ها حضور بیشتری داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق