عاشقان اباعبدالله گرد مرقد شهید سلیمانی/بیرق اربعین برافراشته است


عاشقان اباعبدالله گرد مرقد شهید سلیمانی/بیرق اربعین برافراشته است

کرمان - این روزها جا ماندگان راهپیمایی اربعین در کرمان در گلزار شهدای کرمان گرد هم جمع می شوند و به عزاداری می پردازند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: همزمان با ایام اربعین مردم کرمان در حرکتی خود جوش اقدام به راه اندازی موکب‌های متعدد در سطح شهر کرمان کرده اند، صدای عزاداری در هر جایی از شهر به گوش می‌رسد و شهر سیاه پوش شده است.

پذیرایی از زائران پاکستانی که در مسیر راهپیمایی هستند و یا به زیارت مرقد شهید سلیمانی می آیند یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان کرمان است.

حال و هوایی اربعینی مرقد شهید سلیمانی

هزاران نفر نیز از مناطق مختلف کشور که از راهپیمایی جا مانده اند به زیارت مرقد شهید سلیمانی می آیند و در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند، این روزها گلزار شهدا کرمان حال و هوایی اربعینی گرفته و ده‌ها موکب در اطراف گلزار برپا شده و از زائران پذیرایی می‌کنند.

در خیابان‌های اصلی شهر موکب‌های مردمی توسط جوانان برپا شده و در مراسم مداحی و تعزیه برگزار می‌شود و مردم در این مراسم‌ها به صورت گسترده شرکت می‌کنند.

عاشقان اباعبدالله گرد مرقد شهید سلیمانی/بیرق اربعین برافراشته است

طبق برنامه ریزی انجام شده در روز اربعین نیز ۲ مسیر راهپیمایی مشخص شده است و برنامه ریزی برای برپایی با شکوه راهپیمایی جا ماندگان در این دو مسیر انجام شده است.

برنامه ریزی در راستای اجرای طرح‌های امنیتی، بهداشتی و ترافیکی در این راهپیمایی نیز انجام شده و موکب‌های متعددی در مسیر این راهپیمایی‌ها برپا می‌شود.

برگزاری مراسم حرم تا حرم برای جاماندگان راهپیمایی اربعین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در خصوص برپایی این راهپیمایی‌ها می‌گوید: این راهپیمایی از ۲ مسیر انجام می‌شود مسیر اول از حرم شهدای گمنام شهدا در دانشگاه آزاد از ساعت ۷ صبح به سمت امام زادگان شهر جوپار انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسنی افزود: در جاده قدیم جوپار بیش از ۹۶ موکب برای عاشقان امام حسین (ع) برپا می‌شود و مسیر دوم از میدان شهدای کرمان به سمت گلزار شهدا است که در این مسیر نیز ۳۰ موکب برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: تمام شرایط برای برپایی با شکوه این مراسم آماده است و شاهد حماسه‌ای حسینی در کرمان خواهیم بود.

این در حالیست که این مراسم در شهرستان‌های دیگر نیز برگزار می‌شود و پیش بینی شده است راهپیمایی در سیرجان که از امام زاده احمد تا امامزاده علی برگزار می‌شود از استقبال بی نظیری برخوردار باشد و ده‌ها موکب نیز در این مسیر برپا شده است.

در کنار این اقدامات برپایی مراسم‌های روضه خوانی‌های خانگی نیز در کرمان رونق یافته است و در هر کوی و برزن می‌توان صدای روضه خوانی و مراسم خوانی‌ها را مشاهده کرد.

تلاش جوانان کرمانی برای پذیرایی از زائران سلیمانی

اما شکوه اربعین را در کرمان می‌توان در جوار مرقد شهید سلیمانی مشاهده کرد، در این مکان مردم در ویژه برنامه‌های عزاداری که طی چند شب اخیر برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و اربعین را یکی از محورهای ادامه جریان مقاومت اسلامی و بیداری جامعه اسلامی می‌دانند.

موکب‌های متعددی در این گلزار برپا شده است و خادمان در حال خدمت رسانی به زائران هستند. محمد ابراهیمی یکی از این خادمان است که می‌گوید: تمام منابع موکب مردمی است و تلاش می‌کنیم از زائرانی که به گلزار شهدا مراجعه می‌کنند به خوبی پذیرایی کنیم.

عاشقان اباعبدالله گرد مرقد شهید سلیمانی/بیرق اربعین برافراشته است

وی می‌گوید: زائران شامل زائران کشورهای پاکستان، افغانستان و گاه هندوستان و کشمیر می‌باشند ضمن اینکه زائران از استان‌های مجاور نیز به کرمان آمده اند و زیارت شهدای مدافع حرم به خصوص شهید سلیمانی را مایه افتخار خود می‌دانند.

وی افزود: جوانان کرمانی آماده پذیرایی از زائران هستند و میهمانان شهید سلیمانی را تکریم می‌کنند و تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران به کار گرفته اند.

وی افزود: برخی از زائران نیز در راه بازگشت و یا رفتن به سمت مرز شلمچه در گلزار شهدا حضور می‌یابند.

خانواده شهدا کمر به خدمت به زائران بسته اند

زهرا کریمی نیز یکی دیگر از خادمان است که جزو خانواده شهدای کرمان است و می‌گوید: حاج قاسم نه تنها فرمانده پدرهای ما بوده بلکه امروز ما سربازان مکتب شهید سلیمانی هستیم و بسیاری از ما که از راهپیمایی اربعین جا مانده ایم سعی می‌کنیم کاری برای عزاداران حسینی انجام دهیم و در مسیر شهید سلیمانی گام برداریم.

این خادم می‌گوید: از همه مهمترین زائران پاکستانی هستند چون راه زیادی را برای رسیدن به این شهر طی کرده اند و عاشقانه اباعبدالله را دوست دارند و با وجود همه مشکلات در این مسیر گام برمی دارند.

وی حضور این افراد برای زیارت شهید سلیمانی را نشانه بصیرت بالای این افراد می‌داند و می‌گوید: خدمت به زائران حسینی برای ما افتخار بزرگی است به طوریکه برخی از بچه‌ها که زودتر از کربلا برگشته اند بلافاصله در موکب‌های گلزار شهدا شروع به کار می‌کنند.

خدمت به زائران حسینی برای ما افتخار بزرگی است به طوریکه برخی از بچه‌ها که زودتر از کربلا برگشته اند بلافاصله در موکب‌های گلزار شهدا شروع به کار می‌کنند

در کنار موکب‌هایی که در کرمان راه اندازی شده است کرمان یک اردوگاه بزرگ برای رفاه حال زائران کرمانی در شلمچه راه اندازی کرده است که پذیرای زائران استان‌های دیگر نیز است.

معاون استاندار کرمان، رحمان جلالی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: اردوگاهی در شلمچه راه اندازی شده است و امکانات و پشتیبانی لازم انجام شده و امکانات لازم نیز به این اردوگاه ارسال شده است.

وی عنوان کرد: نظارت کامل بر پذیرایی و اسکان زائران انجام می‌شود و تمام تلاش خود را برای رفاه حال زائران به کار برده ایم، ۷۵۰ دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران به مرزها استفاده شده و ۲۵ هزار و ۱۰۰ زائر تا امروز به مرز منتقل شده و همچنین پشتیبانی برای بازگشت زائران نیز انجام شده است.

وی گفت: ۲۱۰ اتوبوس تاکنون ۷ هزار و ۲۰۰ زائر را به استان باز گردانده اند.

شوق و شور حسینی این روزها در کرمان موج می‌زند و تمرکز برای برپایی با شکوه مراسم اربعین متمرکز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس و متن روز روانشناس و مشاور | بیش از 30 عکس و متن تبریک روز روانشناس