برگزیدگان کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین و ادبیات ترکمن معرفی شدند


برگزیدگان کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین و ادبیات ترکمن معرفی شدند

گرگان- برگزیدگان سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نفرات برتر سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن معرفی شدند.

دبیر سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: داوران از بین ۱۴۰ اثر رسیده به دبیرخانه این کنگره، برگزیدگان بخش‌های مختلف را انتخاب کردند.

حاجی محمد قرنجیک افزود: در بخش مقاله، فرحناز ایکدری از گنبد کاووس، محمد مهدی کرامتی از بندرترکمن و گلناز شمشیری از گرگان به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

وی بیان کرد: در بخش شعر هم اراز محمد خرمالی از گرگان به عنوان نفر اول معرفی و محمد امین قرنجیک از شهرستان بندرترکمن و قربانقلیچ علاقی از گمیشان به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند.

قرنجیک در خصوص نفرات برتر بخش داستان و خاطره نویسی هم گفت که مدینه محمدیان از چنارلی شهرستان مراوه تپه، نرگس اوزونی دوجی از مراوه تپه و علی رضا یلمه از بندرترکمن توسط داوران به عنوان نفرات برتر این بخش برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: در بخش نقاشی کودکان هم عاطفه دیبادین از مراوه تپه، اسرا مرادچله از آزادشهر و محمد سینا مسکین کلته از بندر ترکمن به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

دبیر سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن گفت: همچنین سونیا منگلی زاده از مراوه تپه، رامتین سقر از گرگان و جمیل بدراقی از شهرستان آق قلا به عنوان نفرات برتر بخش نقاشی نوجوانان و جوانان این کنگره برگزیده شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارسلونا قهرمانی را تقدیم رئال مادرید کرد