معطلی زوار بدون گذرنامه در مهران/ شرایط صدور برگ تردد موقت چیست؟


معطلی زوار بدون گذرنامه در مهران/ شرایط صدور برگ تردد موقت چیست؟

مهران- گزارش خبرنگار مهر مستقر در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران حکایت از معطلی زوار بدون گذرنامه در این مرز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معطلی زائران بدون گذرنامه در مرز مهران در حالی است که پیش‌تر مسئولان عنوان کرده بودند که در مرزها برگ تردد موقت برای زوار صادر می‌شود و این امر باعث ایجاد شائبه برای برخی زوار فاقد گذرنامه شده است.

این در حالی است که مطابق اطلاعیه ستاد اربعین و متولیان امر باید زوار ابتدا در دفاتر «۱۰+ پلیس» ثبت‌نام کرده و سپس اقدام به دریافت برگ تردد موقت کنند.

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیش‌ازاین گفته بود که «امکان چاپ و پرینت آنی برگ تردد ویژه اربعین در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه وجود دارد.»

وی افزود: «اما شرط صدور آنی برگ تردد ویژه در مرزها ثبت‌نام در دفاتر پلیس +۱۰ است.»

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: «زائران می‌توانند هم در شهرهای خودشان و هم در شهرهای مرزی به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.»

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور هم با اشاره به تردد زائران درباره برگه گذر موقت اظهار کرد: گذر موقت مرزی مخصوص اربعین امسال است و تا پایان ماه صفر برای بازگشت زائران اعتبار دارد اما برای ورود به کشور عراق این گذر موقت تا روز اربعین یعنی بیست و ششم شهریور ماه اعتبار دارد و زائران باید تا پایان ماه صفر به کشور بازگردند.

وی ادامه داد: اما گذرنامه‌ها تا زمانی که تمدید شده باشند مهلت قانونی دارند و مشکلی برای گذرنامه‌هایی که زائران از قبل دریافت کرده اند وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!