برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی با جدیت آغاز می شود


برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی با جدیت آغاز می شود

قم- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مسئله بانکداری در کشور علاوه بر مشکلات فنی و کارکردی، نیازمند مطابقت با قوانین شرع و اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محسن رضایی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور و همچنین برنامه‌های آینده دولت سیزدهم برای رونق و جهش تولید ارائه و اظهار کرد: توجه به نیازهای اقتصادی و معیشتی در کنار توجه به مسائل دینی و معنوی مردم دو وظیفه سنگین دولت سیزدهم است که در این مسیر نیازمند نصایح و توصیه‌های مراجع عظام تقلید هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با مشکلات انباشته شده از دهه‌های گذشته در اقتصاد کشور مواجه است گفت: نظام پولی و بانکی باید متحول شود و دولت برنامه ریزی جدی در این زمینه را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: مساله بانکداری در کشور علاوه بر مشکلات فنی و کارکردی نیازمند مطابقت با قوانین شرع و اسلام است که در این زمینه نیز با بهره گیری از نظرات مراجع محترم اصلاح نظام بانکی انجام می‌شود.

رضایی همچنین با اشاره برنامه دولت برای اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی گفت: بخش مهمی از یارانه اختصاص یافته به مردم قاچاق می‌شد و بخش دیگری نیز به دست جامعه هدف نمی‌رسید بنابراین اصلاح نظام یارانه ای کشور حائز اهمیت اساسی بود و دولت در این راستا برنامه اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی از کالاهای اساسی را برای رفع فقر و کمک به جهش تولید در سال جاری آغاز کرد.

وی همچنین به نقدینگی عظیم و فراوان در کشور اشاره و تاکید کرد: این نقدینگی به جای ایجاد آبادانی و افزایش تولید تبدیل به عاملی تورم زا در کشور در دهه‌های گذشته شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور کسری بودجه دولت و استقراض از بانک مرکزی و همچنین خلق پول توسط بانک‌ها به صورت نامتعارف را از دیگر عوامل مهم دامن زدن به تورم در کشور عنوان کرد و گفت: این عوامل باعث شده تا قیمت کالاها در کشور واقعی نباشد و قدرت خرید مردم کاهش یابد و دولت پس از یک آسیب شناسی جدی به این نتیجه رسید که باید هرچه سریع‌تر اصلاحات اقتصادی و بانکی آغاز شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن