67 روستای بیجار با تنش آبی مواجه است


67 روستای بیجار با تنش آبی مواجه است

بیجار- نماینده مردم بیجار در مجلس شواری اسلامی گفت: در حال حاضر ۶۷ روستای این شهرستان با تنش آبی مواجه است که امیدواریم با بازنگری در تخصیص آب سد تالوار بخشی از این تنش برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زندیان چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: بیجار هر بار از بازنگری تخصیص آب متضرر شده است.

وی از بازنگری تخصیص آب سد سیازاخ در سال ۱۳۹۷ و کم شدن سهم آب شرب و کشاورزی بیجار انتقاد کرد و افزود: در بازنگری تخصیص آب سد تالوار هم این اتفاق افتاد و سهم شهرستان بیجار از هفت هزار هکتار به هزار هکتار کاهش یافت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۷ روستای این شهرستان با تنش آبی مواجه است که امیدواریم با بازنگری در تخصیص آب سد تالوار بخشی از این تنش برطرف شود.

زندیان خاطرنشان کرد: در این شهرستان در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت از جمله زنجیره فولاد و پتروشیمی به آب نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه مهاجرت زیاد مردم بیجار به استان‌های دیگر، شهرهایی مانند اسلامشهر در تهران شکل گرفت که جای بسی تأسف است.

زندیان خاطرنشان کرد: نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای «یاسوکند»، «پیرتاج»، «بابارشانی» و «توپ آغاج»، لزوم احداث تصفیه خانه آب در کنار سد تالوار و تخصیص اعتبار جهشی برای اجرای خط انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند، از جمله دغدغه‌های دیگر مردم در حوزه آب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو