تامین آب پایدار بازارچه مرزی ریمدان در حال انجام است


تامین آب پایدار بازارچه مرزی ریمدان در حال انجام است

زاهدان- مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان گفت: تامین آب پایدار پایانه مرزی ریمدان و ۱۵ روستای شهرستان دشتیاری از سد زیردان در حال انجام است و این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفا سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب آشامیدنی بازارچه مرزی ریمدان و همچنین بهره‌مندی سه هزار نفر از جمعیت روستایی دشتیاری اظهار داشت: اجرای خط انتقال به طول ۱۰.۸ کیلومتر به منظور اتصال به خطوط مجتمع پایین دست سد زیردان در قالب طرح جهاد آبرسانی در حال انجام هست که با فعالیت شبانه‌روزی گروه‌های اجرایی تاکنون ۸.۵ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی بیان کرد: تأمین آب پایدار بازارچه مرزی ریمدان با تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال محقق می‌شود و با اجرای خطوط انتقال باقی‌مانده، سه هزار نفر در ۱۵ روستای دشتیاری از آب آشامیدنی پایدار سد زیردان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گذر مرزی ریمدان از سال‌های ۹۹-۹۸ تبدیل به بازارچه مرزی شد، تصریح کرد: پس از شروع فعالیت بازارچه مرزی، با اقدامات و پیگیری‌های متعدد استانداری تأمین آب آشامیدنی بازارچه در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی یک نشست سه‌جانبه بین معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت آبفای کشور و مدیر منطقه آزاد چابهار مقرر شد به منظور تأمین آب بازارچه که پیش از آن هیچ‌گونه منبع تأمین آبی نداشت از منطقه ریمدان و سنگانها به طول ۲۴ کیلومتر خط انتقال اجرا شود.

قاسمی افزود: سپس ادامه اجرای خط به طول ۱۰.۸ کیلومتر نیز به انتهای خط انتقال از سد زیردان متصل شود، که این موضوع توسط منطقه آزاد چابهار فقط به طول ۲۲ کیلومتر به صورت ناقص اجرا شد.

وی بیان کرد: با توجه به ورود زائران اربعین حسینی از مرز ریمدان طی سالجاری، مقرر شد تأمین آب پایانه مرزی توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: خط انتقال از ریمدان تا پایانه که مقرر بود توسط سازمان منطقه آزاد اجرا شود به طول ۲۲ کیلومتر با در اختیار گذاشتن شیرآلات مورد نیاز حوضچه‌ها توسط آبفا و بستن آن توسط پیمانکار منطقه آزاد و اجرای ۲ کیلومتر انتهایی توسط آبفا تکمیل و به پایانه متصل شده که در مرحله تست نهایی است.

وی اجرای ادامه خط انتقال به طول ۲ کیلومتر و اتصال خط منطقه آزاد چابهار به پایانه و اجرای ۱.۵ کیلومتر شبکه توزیع در پایانه مرزی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: همچنین به منظور تأمین آب آشامیدنی زائران پاکستانی عازم اربعین انتقال و نصب ۲۰ مخزن ذخیره پنج هزار لیتری آب با کمک ستاد عتبات عالیات انجام و نصب پمپ و اجرای لوله‌گذاری در بین مخازن و اتصال آن به منابع مصرف از جمله سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.

قاسمی ادامه داد: همچنین با همکاری وزارت نیرو یک واحد آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۵۰ متر مکعب در شبانه روز در محل مرز ریمدان نصب و آب آشامیدنی زائران تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: نصب پمپ در محل سه‌راهی ریمدان و نصب و راه‌اندازی یک دستگاه کلرزن به منظور رعایت بهداشت آب، توزیع آب معدنی و توزیع آب با هفت دستگاه تانکر آبرسانی سیار که از شهرستان‌های همجوار تأمین شده از اقدامات دیگر شرکت در راستای تأمین آب منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها