مرز تمرچین برای بازگشت زائران آمادگی کامل دارد


مرز تمرچین برای بازگشت زائران آمادگی کامل دارد

ارومیه - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرز تمرچین برای بازگشت دوباره زائران آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ابراهیمی سه شنبه شب در جلسه ستاد اربعین در مرز تمرچین اظهار کرد: این مرز برای بازگشت دوباره زائران آمادگی کامل دارد و تمامی دستگاه‌ها متولی هر چه در توان داشتند برای خدمات رسانی به زائران کوتاهی نکردند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکهبیش از یک هزار و ۸۰۰ دستگاه ون و مینی بوس در آنسوی مرز در حال آماده خدمت رسانی به زوار هستند. ادامه داد: خدمات حمل و نقل و دسترسی زائران به وسایل نقلیه در مرز تمرچین پیرانشهر در مقایسه با سایر مرزهای کشور بی‌نظیر است.

ابراهیمی اضافه کرد: از داخل شهر پیرانشهر چندین دستگاه خودرو مستقر شده و زائران پس از پارک خودروها در پارکینگ‌ها به صورت رایگان با این خودروها به مرز منتقل می‌شوند.

وی افزود: زائران پس از بازگشت و حضور در پایانه تمرچین، دوباره با استفاده از مینی بوس و تاکس ون مستقر شده به داخل شهر باز می‌گردند و در طول مسیر و در داخل شهر هم چندین موکب برای استقبال از زائران دایر شده است.

دبیر قرارگاه انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در موج بازگشت زائران مرز تمرچین پذیرایی شمار بیشتری از زائران باشد و باید تمهیدارات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

سرهنگ برزو تجاری افزود: امکانات و تجهیزات مستقر شده در تمرچین از یک طرف و خدمات مطلوب که در این مرز به زائران ارائه می‌شود باعث ورود موج بازگشت گسترده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نخستین تجربه استان در زمینه اعزام زائران است، اضافه کرد: در سال‌های آینده برنامه ریزی‌ها برای اعزام زائران در استان دقیق‌تر خواهد بود.

گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات بوده است.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است و از این طریق شمار زیادی از زوار جهت شرکت در آئین پیاده‌روی اربعین عازم شدند.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرز تهیه کته به سبک مهران مدیری