22 هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد ایران شدند


22 هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد ایران شدند

زاهدان- سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون ۲۲هزار و ۳۵۵ زائر پاکستانی از طریق ۲ مرز میرجاوه و ریمدان وارد این استان و سپس عازم عتبات عالیات و کربلا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد قنبری اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۴ زائر از طریق پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری و ۹ هزار و ۹۷۱ زائر از طریق پایانه مرزی شهرستان میرجاوه وارد استان شده‌اند که عمدتاً توسط اتوبوس عازم مشهد و قم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای اهالی سیستان و بلوچستان برای شرکت در پیاده روی اربعین افزایش داشته، ادامه داد: ۲۱ هزار و ۷۴۱ نفر از هم استانی‌ها در سامانه سماح نام نویسی کردند.

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هم‌اینک به همت دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی همه امکانات لازم برای رفاه حال زائران پاکستانی در استان فراهم شده است، افزود: از ماه‌ها قبل برنامه ریزی‌ها برای ورود زائران اربعین از ۲ مرز ریمدان و میرجاوه انجام گرفته بود و زیرساخت‌های لازم بویژه در مرز ریمدان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال مرز ریمدان در جنوب استان برای نخستین بار برای ورود زائران تعیین شده است، بیان کرد: میزان ورودی زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه نسبت به مدت مشابه آخرین مرحله ورود پیش از شیوع بیماری کرونا حدود ۸۰ درصد کاهش داشته که علت اصلی آن وقوع سیل در این کشور است و در این حوزه نیز ما با عزیزانمان در کشور همسایه ابراز همدردی می‌کنیم.

قنبری تصریح کرد: مرز ریمدان قبل از آغاز روند ورود زوار پاکستانی هیچ گونه زیرساختی نداشت، اما با تلاش دستگاه‌های اجرایی هم‌اینک این مرز هیچ مشکل و نقصی برای ورود زوار ندارد.

وی عنوان کرد: برای رفاه حال زوار گیت های ورودی مرز ریمدان از ۲ گیت به ۱۶ گیت افزایش یافته، ۵۳ کیلومتر لکه گیری آسفالت انجام شده و برای تأمین آب علاوه بر وجود مخازن آب به صورت سقایی و تأمین آب معدنی ۲ خط لوله انتقال آب به طول ۳۰ کیلومتر ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی