90 میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان‌های استان سمنان شد


90 میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان‌های استان سمنان شد

سمنان- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان‌های استان شد، گفت: سهم اعتبارات ملی از این تجهیز، ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رشیدی بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه از مهرماه سال گذشته، ۹۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌های استان خریداری و تحویل شده است، ابراز کرد: ۷۰ میلیارد ریال از این اعتبارات، از سطح ملی و مابقی استانی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان خریداری و به منظور تجهیز کارگاه‌ها تحویل حدود ۱۰۰ هنرستان استان شده است، افزود: برای ۲۵ رشته از رشته‌های مهارتی هنرستان‌های استان از قبیل کامپیوتر، الکترونیک، الکتروتکنیک، معماری، ساختمان، مکانیک خودرو، گرافیک، خیاطی، مکاترونیک و… است.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه روند تجهیز هنرستان‌ها در راستای کیفیت بخشی و تعمیق آموزش‌ها، با جذب اعتبارات لازم همچنان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: دو هنرستان کشاورزی در شهرستان‌های شاهرود و آرادان در سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر لازمه توسعه اقتصادی بخش کشاورزی، انجام آموزش مهارتی است، ابراز امیدواری کرد: با رونق و گسترش این دو هنرستان در آینده نزدیک با افزایش مهارت‌های تخصصی، شاهد پیشرفت اقتصاد در این بخش باشیم.

وی افزود: استان سمنان در سال تحصیلی جاری در توزیع متناسب دانش آموزان بین رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش (توسعه متوازن) رتبه اول کشور را کسب کرده و با نرخ ۴۷ درصد، بالاتر از میانگین کشوری را در این زمینه قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود! + عکس