116 هزار شهروند قمی در سامانه «سماح» ثبت‌نام‌ کردند


116 هزار شهروند قمی در سامانه «سماح» ثبت‌نام‌ کردند

قم - معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از ثبت‌نام ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر از استان در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالقاسم مقیمی در سومین جلسه ستاد اربعین قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام انجام شده در این سامانه در کشور نیز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تَن است.

معاون استاندار قم همچنین تعداد وسایل نقلیه وارد شده به استان بر اساس تردد شماره وزارت راه و شهرسازی را طی روزهای هفتم تا نوزدهم شهریورماه را ۲ میلیون و ۲۸۷ هزار وسیله نقلیه ذکر کرد و گفت: خروج ۲ میلیون و ۴۰۰ وسیله نقلیه نیز ثبت شده‌است.

وی تعداد سرویس‌های اتوبوس و مینی‌بوس اعزامی از قم به مرزها که توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ثبت شده را نیز یکهزار و ۱۲۱ سرویس دانست و گفت: طبق اعلام اداره‌کل گمرک قم ۲ هزار و ۳۵۶ تُن انواع محصول‌ها از این استان برای موکب‌ها جمع بندی و ارسال شده‌، و ۲۹۹ اظهار نامه گمرکی نیز داشتیم.

مقیمی با اشاره به مجموع زائران اربعین اسکان یافته در قم گفت: برای اسکان در حرم حضرت معصومه (س)، قرارگاه مردمی، اسکان شناسنامه‌ای در مسجد جمکران، همچنین اسکان در موکب‌ها، خیریه‌ها و مساجد تقریباً آمار ۱۲۳ هزار و ۲۲۸ تَن به ثبت رسیده است.

معاون امور زائرین استانداری قم همچنین با اشاره به نصب ۶۰ بنر اطلاع رسانی در محدوده شهری قم خاطرنشان کرد: در محدوده حرم مطهر و جمکران و بلوار زائر، تعداد زیادی از زائران را داریم که اطلاع رسانی خوبی برای آنها صورت نگرفته‌است.

مقیمی با بیان اینکه ۹۳۹ زائر پاکستانی در مسجد جمکران اقامت پیدا کرده‌اند، گفت: تعداد پاکستانی‌های وارد شده به استان به دلیل محدودیت مرزها و یا سیلی که در این کشور آمده، خیلی کمتر از تعداد قابل پیش بینی شده بود به همین دلیل برخی مصوبه‌ها مانند هدایت اتوبوس‌های این زائران عملیاتی نشده، اما ۹۸ درصد مصوبه‌های ستاد اربعین استان عملیاتی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن