روند کاهشی اهدای خون در هرمزگان/روزانه 250 واحد نیاز است


روند کاهشی اهدای خون در هرمزگان/روزانه 250 واحد نیاز است

بندرعباس - مدیرکل انتقال خون هرمزگان بااشاره به اینکه روزانه به ۲۵۰ واحد خون در استان نیاز است، گفت: این درصورتی است که درحال حاضر اهدای خون در استان به نصف یعنی حدود ۱۲۵واحد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان زارعی بیان داشت: با توج به اینکه با روند کاهشی اهدای خون مواجه هستیم لذا از عموم شهروندان خواستارم باتوجه به نیاز ۲۳ مرکز درمانی هرمزگان به همه گروه‌های خونی به مراکز خون گیری در سطح هرمزگان مراجعه کنند.

وی گرمای هوا و بیماری کووید ۱۹ را نگرانی برخی شهروندان هرمزگانی از اهدای خون دانست و بیان داشت: هرچند اهدای خون هیچ خطری برای سلامتی و ابتلای احتمالی افراد به بیماری را ندارد اما با این حال تمامی دستگاه‌های خونگیری در پایگاه‌های انتقال خون استان به طور مستمر گند زدایی و ضد عفونی می‌شود و شهروندان در زمینه اهدای خون هیچ نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: بیماران تالاسمی، هموفیلی، زنان باردار، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای از مهم‌ترین مصرف کنندگان خون در هرمزگان هستند.

زارعی ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای بندرعباس، قشم، بندرلنگه و میناب هم اکنون آماده خونگیری از شهروندان هستند. آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند. هرمزگان حدود هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که روزانه به خون نیاز دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی