مسیری ازدل سیلاب پاکستان تاسیل حسینیان/ارادت زائرانی با پای‌برهنه


مسیری ازدل سیلاب پاکستان تاسیل حسینیان/ارادت زائرانی با پای‌برهنه

بسیاری از زائران پاکستانی سیل‌زده هستند و بخشی از مسیر را اتوبوس‌ها از میان آب باید طی کند تا به ایران برسد؛ اما از ارادت آن‌ها نه‌تنها کم نشده که حتی برخی پای برهنه این مسیر را طی می‌کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روند ورود زائران پاکستانی به ایران اسلامی ادامه دارد و شاهد حضور پرشور و اشتیاق این زوار در مرز ریمدان از یک‌سو و خدمت‌رسانی خادمان و موکب‌های مردمی از سوی دیگر هستیم.

تاکنون از بیش از ۲۰ هزار زائر پاکستانی که وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند تعداد ۱۱ هزار و ۲۹۷ زائر از طریق پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری و ۸ هزار و ۸۵۵ زائر از طریق پایانه مرزی شهرستان میرجاوه وارد استان شده‌اند.

یکی از خادمان زوار پاکستانی در مرز ریمدان که از سبزوار برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین آمده است به خبرنگار مهر می‌گوید: اینجا مرز ریمدان بین ایران و پاکستان است. اولین سال است که این مرز در ایام اربعین به این شکل بازگشایی‌شده و فضای خوبی نیز ایجادشده به‌شرط آنکه برخی مسئولان فضا را خراب نکنند.

مسیری ازدل سیلاب پاکستان تاسیل حسینیان/ارادت زائرانی با پای‌برهنه

وی ادامه می‌دهد: امام حسین (ع) همه عالم را به هم متصل کرده و به جریان واحد می‌رساند. در این مدت همه مدل زائر اعم از اهل سنت، لائیک، شیعه مقید، مذهبی و هیئتی را اینجا دیدم و اینکه زائران فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتری تا مرز مهران را طی می‌کنند و یک هفته مسیر پاکستان تا ایران را می‌پیمایند نشانه آن است که مغناطیس امام حسین (ع) و حرارت قیام وی در دل‌ها زنده است.

این خادم سبزواری یادآور می‌شود: شنیدم که سیلاب شدیدی در پاکستان آمده است و در فیلمی دیدم که اتوبوس‌های زائران تا چند ساعت در آب حرکت می‌کند اما بااین‌وجود خسته نمی‌شوند و به خاطر امام حسین (ع) سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وی می‌گوید: زائران پاکستانی به‌محض ورود به ایران پرچم امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) را می‌بوسند گویی که اینجا خاک کربلا است؛ زائران تمام قدم‌های خود را به نیت خاک کربلا برمی‌دارند.

این خادم زوار پاکستانی به ذکر خاطره‌ای می‌پردازد و اضافه می‌کند: برخی از زائران زن و مرد جوراب به پا نداشتند و ما نیز خواستیم که در قالب یک کار فرهنگی به آن‌ها جوراب بدهیم اما شنیدیم که برخی از زوار پاکستانی نذر می‌کنند که بدون جوراب و حتی کفش از منزل تا کربلا پیاده بروند که این امر نشان‌دهنده اوج ارادت آن‌ها به اباعبدالله است.

بنابراین گزارش، سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه در حال حاضر به همت دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی همه امکانات لازم برای رفاه حال زائران در دو پایانه مرزی استان فراهم‌شده است، افزود: از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌ها برای ورود زائران اربعین از دو مرز ریمدان و میرجاوه انجام‌گرفته بود و زیرساخت‌های لازم در این دو مرز مخصوصاً مرز ریمدان فراهم است.

قنبری ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شلوغی مرزها زائران پاکستانی به سمت مرزهای غربی نخواهند رفت و به مشهد و قم اعزام می‌شوند.

مسیری ازدل سیلاب پاکستان تاسیل حسینیان/ارادت زائرانی با پای‌برهنه

سرهنگ پاسدار غلامرضا ملایی مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان هم در حاشیه بازدید از زائرسرای امام رضا (ع) و خدمت‌رسانی جهادگران بسیجی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان دروازه ورود زائران غیر ایرانی به کربلاست و درواقع این استان آغازگر حرکت فرهنگی اربعین است، افزود: به همین منظور بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران بسیجی خواهر و برادر در قالب ۱۰۰ گروه جهادی در ۶ موکب به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه سلمان جهت میزبانی از زوار پاکستانی که از مرزهای استان به‌قصد تشرف به کربلا و پیاده‌روی اربعین حسینی وارد کشور می‌شوند جلسات ستادی متعددی را برگزار کرده و یک قرارگاه جهادی به‌منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های سپاه، بسیج، مردمی، ادارات و سازمان‌های حمایتی و دولتی تشکیل‌شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: شوراهای جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌هایی که ورود زائران انجام می‌شود ویژه‌برنامه‌هایی را تعریف کرده تا گروه‌های جهادی به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی با راه‌اندازی موکب در میدان حضورداشته باشند.

سرهنگ ملایی تصریح کرد: تعداد ۶ موکب در مرزهای سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های جهادی برپاشده که یک موکب در مرز میرجاوه و پنج موکب در مرز ریمدان جهت خدمات اسکان، مشاوره، بهداشتی، درمانی به زائران در حال خدمت‌رسانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل